افتتاح دارالقرآن و الحضاره الاسلاميه در حوزه علميه الاتفاقيه با ۳۵۰۰ محصل ديني

 

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر مختاري دارالقرآن و الحضاره الاسلاميه درحوزه علميه الاتفاقيه اندونزی با ۳۵۰۰ محصل ديني افتتاح گردید .


در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر مختاري نماينده آيت‌الله اراكي رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي و همچنين آقاي استاد مدرك قاري رئيس حوزه الاتفاقيه و ريچارد چاهيادي معاون استاندار و شهردار و مقامات شهري و همچنين مسئولان انتظامي استان سوماتراي جنوبي حضور داشتند.

اين حوزه علميه در شهر ايندرالايا قرار دارد كه مهمترين و بزرگترين حوزه سوماتراي جنوبي به شمار مي‌آيد و فضاي حوزه علميه در ۴ ساختمان با متراژ ۵۰ هكتار داير شده است.

حوزه علميه الاتفاقيه هيچ نگاه افراطي و تكفيري و همچنين وهابي ندارد كه در سال ۱۹۶۷ تاسيس و در سال ۱۹۹۹ موفق به دريافت جايزه از وزارت دين اندونزي شد. در اين حوزه علميه تاكنون ۱۷ هزار نفر فارغ التحصيل شده‌اند.

در جاي جاي اندونزي و حتي در خارج از اين كشور فارغ التحصيلان وجود دارند كه ۶۵ مدرسه علميه با ۴۰ هزار طلبه زير نظر اين حوزه علميه بزرگ در حال فعاليت هستند.

شايان ذكر است همزمان با افتتاح اين مركز تفاهمنامه افتتاح دارالقرآن و الحضاريه اسلاميه توسط دكتر حجت‌الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور و همچنين استاد مدرك القاري رئيس حوزه به امضا رسيد.

اين امضا تفاهمنامه مي‌تواند در راستاي گسترش مناسبات همكاري دو مجموعه موثر باشد و با توجه به اينكه اين مركز به عنوان بزرگترين حوزه علميه اهل تسنن به شمار مي‌رود مي‌تواند نقش تاثيري گذاري در كارها داشته باشد.

این فعالیت در راستای افتتاح اتاق های ایران در دانشگاه های اندونزی است که در محل حوزه های علمیه بجای کلمه “اتاق ایران” از عنوان دارالقران و الحضاره الاسلامیه استفاده گردید.

رایزنی فرهنگی