یکی از راههای تحقق وحدت، حمایت از اقلیتها در کشورهای مختلف است

 

 

 

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان از حضرت محمد(ص) به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان یاد کرد و از علمای شیعه و سنی خواست بر اساس الگوی رسول اکرم(ص) فعالیتهای مراکز و حوزه های علمیه را توسعه دهند.

 

 

“مولوی عبدالحمید” امام جمعه اهل سنت زاهدان در اختتامیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن تبریک به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: رسول اکرم(ص) پیامبر رحمت است و با ظرفیت بالایی که ایشان داشتند و با توجه به اهمیتی که به همه انسانها با عقاید و نژادهای مختلف می دادند؛ می توانند بهترین الگو و اسوه برای همه مسلمانان باشند.

 

وی در ادامه افزود: دین اسلام دین وسیعی است و ظرفیت بالایی دارد و می تواند با همه جهانیان دوستی برقرار کند و با اشتراکاتی که وجود دارد به تفاهمات مختلفی برسیم؛ اما متأسفانه ما از این ظرفیت بزرگ کمتر استفاده می کنیم.

 

مولوی عبدالحمید گفت:امروز ما در شرایط حساس و خطرناکی قرار داریم؛ از طرفی بیداری اسلامی رو به گسترش است و از سوی دیگر قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان و ممانعت از بیداری اسلامی هستند و ما باید برای مقابله با آنها با رویکری جدید به صحنه بیاییم.

 

وی خطاب به علمای شیعه و سنی خواستار توسعه حوزه های علمیه  و مراکز علمی بر اساس الگوی رسول اکرم(ص) برای مقابله با اندیشه های تکفیری و افراطی شد.

 

مولوی عبدالحمید تأکید کرد: یکی از مهمترین راههای وحدت، توجه به حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی در کشورهای مختلف و حفظ حرمت آنهاست و به این طریق می توانیم الگویی مناسب در زمینه وحدت اسلامی در جهان بسازیم.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توهین به اهل سنت قدردانی کرد و گفت: از مجمع تقریب مذاهب و در رأس آن آیت الله اراکی می خواهیم با مشورتهای صورت گرفته رویکردهای جدید برای وحدت جهان اسلام ارائه کنند؛ ما در این زمینه آماده همکاری هستیم و از همه گرایشها و تفکرات مختلف می خواهیم که یکدیگر را بپذیرند و سعه صدر خود را افزایش دهند.