گفت‌وگوی تلفنی حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان

حجت الاسلام و المسلمین “حمید شهریاری” دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلفنی با “آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس” رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت‌ و گو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در این گفت‌وگو ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای آیت الله مدرس در ایام شیوع کرونا، از ایشان دعوت کرد تا در کنفرانس وحدت اسلامی که قرار است به صورت وبینار برگزار شود، شرکت کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: هدف دشمنان جهان اسلام اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت و دسته های مختلف زبانی و جغرافیایی است؛ امیدواریم که با تلاش های شما و سایر علمای افغانستان شاهد یک سرزمین صلح طلب و دارای آرامش در این کشور باشیم.

آیت الله صالحی مدرس نیز در ادامه این گفت‌ و گوی تلفنی درگذشت آیت الله محمد علی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت و با بازماندگان ایشان ابراز همدردی کرد.

وی تصریح کرد: توافق ننگین اسرائیل غاصب و امارات، قلب جهان اسلام را جریحه دار کرد، چرا که با این توافق کشورهای دیگر به خود اجازه دست درازی و تجاوز به جهان اسلام را می دهند.

آیت الله صالحی مدرس ادامه داد: برادران اهل سنت افغانستان با شیعیان ارتباط بسیار خوبی دارند و ما همواره به علما گوشزد می‌کنیم که مسئله تقریب بین مذاهب اسلامی را در نظر داشته باشند و در این مسیر هرآنچه که در توان داریم به کار می‌گیریم تا این اتحاد بیش از بیش گسترش یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و همدلی علمای جهان اسلام به وحدت هرچه بیشتر در جوامع اسلامی دست پیدا کنیم و ادامه دهنده راه علمایی همچون آیت الله محسنی باشیم، انشالله.