کنگره شعر اهل بیت(ع) در تایباد با حضور شاعران شیعه و سنی

 

 

 

نخستین کنگره بزرگ شعر اهل بیت با حضور جمعی از شاعران و ادیبان شیعه و سنی به مناسبت دهه فجر در شهرستان تایباد خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، امام جمعه اهل سنت تایباد، در کنگره شعر اهل بیت(ع) که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهر، برگزار شد اظهارداشت: انقلاب ما با خون هزاران شهید به دست ما و شما  رسیده است و وظیفه شرعی داریم که از آن با دل و جان حفاظت کنیم.

“مولوی غلام نبی توکلی” گفت: امروز داعش از مرزهای ایران خیلی دور شده است و هیچ گاه جرات نزدیکی به مرزهای ایران را ندارد و  ما مرهون تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: اشعار شما شعرای اهل سنت و تشیع در باب اهل بیت بایست ماندگار باشد و سیره  و روش اهل بیت در قالب شعر شما گنجانده شود.

وی گفت: هنرمندان ظرفیت بسیار بالایی دارند و برای معرفی اسلام، وظیفه دارند تا این ظرفیت خود برای معرفی ائمه بزرگوار به بهترین نحو استفاده کنند و چهره مهربانی و نورانی اسلام به همگان نشان دهند.

 “علی کریم پور” کارشناس مسئول فرق مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: ظرفیت اهل بیت به عنوان یکی از موضوعات مورد تأکید قرآن، ظرفیت مناسبی برای شاعران و هنرمندان به منظور معرفی چهره واقعی و نورانی اسلام به جهان است.

وی با بیان اینکه وضعیت اسفبار و نگران کننده از جمله افراطی گیری و تکفیری، جهان اسلام را فراگرفته است، گفت: شاعران اهل سنت و تشیع باید با نگاه به اهل بیت ( ع ) و با هدف درک متقابل و نگاه صمیمانه، آثار در خور شان جهان اسلام تولید کنند و از این فرصت طلایی بهترین بهره را ببرند.

در این کنگره ۳۷ هنرمند با ارسال ۴۶ اثر حضور یافتند.