«وحدت کلمه»؛ راهبرد کلیدی انقلابیون یمن درمواجهه با توطئه های غربی عربی

در ماه های اخیر تحرکات جریان غربی عربی برای نابودی انقلاب مردمی یمن شدت گرفته است، انقلابی که از ۴ سال قبل و با برکناری علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن اوج گرفت، و….


و در این مدت وجود پشتوانۀ عظیم مردمی از اقدامات حوثی ها به عینه اثبات نمود که جنبش انصار حزب الله یمن، بخش جدایی ناپذیر ساختار قدرت در این کشور است.

بدیهی است کارآمدی انصار حزب الله یمن درمقابله با بحران ها و جریانات تجزیه طلب به روشنی نشان دهندۀ ارادۀ حوثی ها برای استقرار ثبات وآرامش در این کشور و برنامه های وحدت بخش این جنبش انقلابی است، لذا جذب ارتش در راستای تحقق مطالبات مردمی،تدوین قانون اساسی جدید و مشارکت همۀ طیف ها و جریانات سیاسی در ساختار سیاسی این کشورو مقابله موثر با گروه های تکفیری …از جمله اقداماتی است که انصارحزب الله به خوبی توانست آن را به مرحلۀ اجرا درآورد و یمن را از جنگ داخلی نجات دهد.

اما محور غربی عربی که از شکل گیری قدرت فزایندۀ حوثی ها به عنوان جریان سیاسی ملهِم از نهضت انقلاب اسلای در ایران هراسناک است، با راهبرد ایجاد بحران و ناامنی در این کشور ، در راستای جنگ افروزی های داخلی و ایجاد اختلاف و تفرقه، همۀ توطئه ها را برای تأخیر در پیروزی انقلاب یمن و بازگرداندن قدرت به حامیان و وابستگان رژیم سابق یمن به کار بست.

لذا در ماه های اخیر، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس، فرانسه…. سفارتخانه های خود را در صنعا تعطیل کردند تا به زعم خود پس مانده های رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح را به ارکان قدرت بازگردانند.

هم چنین نشست کشورهای عربی در شورای­ همکاری خلیج فارس در مقابله با انصار حزب الله و به تبع آن سیاست یک بام و دو هوای آمریکا و نفاق و دو رویی برخی کشورهای عربی همچون عربستان، قطر،مصر .. در نفی ارادۀ مردمی انقلابیون دریمن قابل تأمّل است.

عمق حماقت رژیم های مرتجع عربی در این است که کشورهای عربی که در گذشتۀ نه چندان دور برای اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به شورای امنیت می رفتند تا با صدور قطعنامه ای، به زعم خود جنایات این رژیم را متوقف کنند، اینک به شورای امنیت می روند تا اجازۀ دخالت نظامی در یک کشور عربی دیگر را با عنوان مبارزه با تروریسم و جنگیدن در کنار ناوگان های هوایی و دریایی اروپایی و آمریکایی علیه مردم انقلابی یمن را به دست آورند.

لذا محور غربی عربی در راستای مقابله با جنبش انصار حزب الله به عنوان نماد واقعی خواست و ارادۀ مردمی در تحقق مطالباتشان و نیز مقابله با نفوذ روز افزون اموزه های انقلاب اسلامی ایران در منطقه، زمینه را برای ورود هر بیشتر تروریست های داعشی به استان های جنوبی یمن مهیا کرده است، تا عیار ائتلاف دروغین آمریکا و ۶۰ کشور مدعی مبارزه با تروریسم بیش از گذشته برای افکار عمومی جهان به ویژه امت اسلامی آشکار گردد.

از این رو باید اذعان نمود توطئه ای خطرناک علیه ارادۀ مردمی در یمن از سوی مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم در حال وقوع می باشد که آمریکا ،انگلیس و رژیم صهیونیستی با همکاری ترکیه و رژیم های مرتجع عربی همچون عربستان،مصر،قطر.. و حتی اردن برای تغییر معادلات به نفع حامیان امریکا در یمن وارد عمل شده اند و اینچنین شعار مبارزه با تکفیری ها از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم در عمل به مقابله با مطالبات مردمی انقلابیون در یمن و کاهش ضریب نفوذ آرمان های انقلاب اسلامی ایران در منطقه و نیز چراغ سبزآمریکا به گروه های تروریستی تکفیری برای تداوم کشتار هر چه بیشتر مسلمانان در خاورمیانه منحصر شده است، و از آنجا که جنوب یمن، از جمله اصلی ترین پایگاه های تروریست های القاعده به شمارمی­آید، لذا راهبرد تجزیه­ طلبی و مخدوش نمودن وحدت ملی مردم یمن با هدف به راه انداختن جنگ های داخلی در این کشور به مهمترین راهبرد محورهای غربی عربی تبدیل شده است، که این مسأله بیان کنندۀ معیارهای دوگانۀ این قدرت ها در مقابله با تروریسم و بی اعتنایی مدعیان مردم سالاری و دموکراسی به اراده و خواست مردم انقلابی یمن می باشد.

با همۀ این تفاسیر بدیهی است ارادۀ پولادین ملت انقلابی یمن در تداوم مبارزات خود علیه پس مانده های رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح و توانمندی جنبش انصار حزب الله در رفع موانع و بحران ها و ادارۀ کشور با مشارکت گستردۀ همۀ جریانات ملی این کشور، برای منافع آمریکا و تمامیت رژیم صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری عربی گران تمام شده است، لذا محور غربی عربی با راهبرد تفرقه گرایی میان قبایل یمنی و در توجیح شکست های استراتژیک حامیان تروریسم در عراق و سوریه، یمن را قربانی اهداف جاه طلبانۀ خود کرده اند، از این رو درروز های اخیر بسیاری از تروریست های داعشی حاضر در عراق و سوریه به سمت استان های جنوبی یمن سرازیر شده اند، که این امر حاکی از رسوایی قدرت های استکباری در مبارزه با ترویسم می باشد.

بنابراین انتظار می رود جنبش انصار حزب الله یمن با تقویت راهبرد وحدت و همدلی میان آحاد مردم انقلابی یمن به ویژه تحقق وحدت و انسجام اسلامی و ملی درمیان قبایل یمنی ، زیاده خواهی های آمریکا و متحدانش به ویژه عربستان را با شکست مواجه سازد، که رویکر
د وحدت بخش حوثی ها ،خود مبیّن قطعیّت تحقق این مسأله در یمن خواهد بود.

هم چنین باید اذعان نمود در طول ۴ سال اخیر تحولات یمن نشان می دهد که حوثی ها با محوریت عبدالملک الحوثی به عنوان رهبر جنبش انصارالله یمن توانسته اند ظرفیت فراوان این جنبش را در نقش آفرینی پیگیری مطالبات عدالت طلبانۀ مردمی و استکبار ستیزی به منصۀ ظهور رسانند،گرچه ساختار آموزه های فکری و عقیدی جنبش انصار حزب الله یمن بنا به اذعان رهبران آن، منبعث از آموزه های عاشورایی امام حسین (ع) می باشد، لیکن فقدان رهبری و مرجعیت دینی که بتواند در مقابل موج فزایندۀ توطئه های محورهای غربی عربی مقاومت نماید و انقلاب یمن را به ساحل نجات رهنمون سازد به شدت احساس می گردد.

با همۀ این اوصاف باید به این واقعیت اذعان نمود که انقلاب مردم یمن به علت پشوانۀ فکری و عقیدتی ممتاز از قبیل آمریکا ستیزی ، مقابله با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل آن و نیز تحقق مطالبات عدالت طلبانه، از جمله شاخصه های کلیدی است که به نوبۀ خود موجب هراس همۀ قدرت های استکباری و رژیم های مرتجع عربی از کارآمدی این جنبش و توانمندی آموزه های فکری و عقیدتی انقلابیون یمن در استکبار ستیزی شده است.

در خاتمه باید اذعان نمود انقلاب مردم یمن با نقش آفرینی جنبش انصار حزب الله وحمایت های عظیم مردمی از آن، در مسیر درست و هموار قرار گرفته است ، و البته از آنجا که ارادۀ پولادین مردمی در یمن مافوق همۀ توطئه ها و قطعنامه های قدرت های استکباری است، لذا مردم انقلابی یمن با تقویت وحدت و انسجام ملی خواهند توانست در مواجهه با موج بحران سازی ها و دخالت های محور غربی عربی در امور این کشور؛ برچالش ها فائق گردند، لذا به جرأت می توان مدعی شد ،یقیناً شکست آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه در مواجهه با جبهۀ مقاومت، این بار در یمن تکرار خواهد شد و فصل دیگری از حقانیت جبهۀ مقاومت در استکبار ستیزی به منصۀ ظهورخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی