وحدت و عزت امت اسلامی با بازگشت به ولایت ‌الهی محقق می‌شود

آیت‌‌الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد… ، امامت را سبب یکدستی و وحدت جامعه اسلامی دانست.

وی تأکید کرد: مسأله ولایت اساس خوشبختی جامعه اسلامی بوده و تمام مشکلات امروز امت اسلامی برخواسته از دور شدن آنها از این اصل اساسی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بازگشت به ولایت الهی را عامل وحدت، عزت، قدرت و اقتدار جامعه اسلامی خواند و بیان داشت: اگر جامعه اسلامی خواهان وحدت، عزت، قدرت و اقتدار است باید به ولایت الهی بازگشته و دوباره آن را زنده کند.

آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن کریم از ولایت و امامت به عنوان نعمت تامه خدا برای افراد یاد کرد.

وی گفت: خداوند متعال اگر بر امتی نعمت ولایت را اعطا کند در حقیقت تمام نعمت‌های خود را بر آنها داده است؛ البته خدا نعمت امامت و ولایت را بر امتی اعطا می‌کند که گرفتار انحراف نشود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که آیات قرآن کریم و رسول‌الله(ص) مسأله امامت را به صورت‌های مختلفی بیان کرده‌اند، بیان داشت: اگر فردی به دنبال حقیقت باشد می‌تواند مسأله امامت را از آیات قرآن دریافته و هیچ ابهامی در این‌باره نداشته باشد.

وی افزود: البته صلاح قرآن و اسلام این نبوده نامی از امامان(ع) در کتاب الله برده شود؛ چرا که اگر نامی از این بزرگواران برده می‌شد همان بلایی که سر اهل‌بیت(ع) آوردند بر سر قرآن آورده و اثری از آن باقی نمی‌گذاشتند.

مرجع:تنا