همه علما می توانند در سرنوشت جهان اسلام تاثیرگذار باشند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: علما با همین تفکرات و اظهاراتی که در این همایش مطرح شد می توانند برای نجات فلسطین راهکار ارائه دهند .

وی با اشاره به فتوای اخیر آیت الله سیستانی در مورد لزوم جهاد در عراق، تاکید کرد: علما و بزرگان دینی می توانند تصمیمات بزرگ بگیرند همچنان که آیت الله سیستانی در فراخوان خود به ملت عراق برای مقابله با داعش موجی از مردم را رهسپار جهاد کرد و این موقعیتی است که علما هر یک به صورت کم و بیش دارا هستند.

وی افزود: جهان اسلام از قدرت بالایی برخوردار است؛ ۶۰ کشور اسلامی با دارا بودن قدرت های انسانی جغرافیایی و طبیعی از امکانات خود به خوبی استفاده نمی کنند مشکل این است که ما اتحاد نداریم و گرفتن تصمیم مشترک سخت شده است لذا باید فکری عملی در این زمینه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به آیات قرانی مبنی بر لزوم حفظ وحدت و دوری از تفرقه اظهار داشت:وحدتی که قرآن از ما خواسته بسیار صریح است و به صورت صریح نیز تنازع و اختلاف را رد کرده است همانطور که تاکید می کند که اگر تنازع داشته باشید دچار فشل خواهید شد و مجد خود را از دست می دهید.

وی با اشاره به تحریم ظالمانه بر ضد کشورمان، تاکید کرد: ما سالهاست تحت محاصره ایم و به چند سال گذشته محدود نمی شود ولی علی رغم این محاصره، نسبت به تسلیح مقاومت کوتاه نیامده و باصراحت و قدرت تسلیح مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان را تایید کردیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: کشورهایی که دارای قدرت و مکنت زیاد هستند اگر دست به دست هم دهند و با هم اتحاد داشته و در یک جبهه قرار گیرند موفقیتهای بیشتری از انچه در غزه دیدیم بدست خواهد آمد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مشکل اصلی م
ا در اختلاف است، گفت: همه ما وظیفه بزرگی در قبال اسلام و مسلمین داریم و علما پیشتاز این مسئله هستند
.