همایش ماندگاری انقلاب اسلامی در گرگان با محوریت «وحدت، بصیرت، ولایت»

 

 

 

 

 

همایش ماندگاری انقلاب اسلامی با محوریت «وحدت، بصیرت، ولایت» با حضور حجت الاسلام محمد حسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع)، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در گلستان، «حجت‌ الاسلام احمد رضا احمدی» رئیس ستاد قومی مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علما و روحانیون شیعه و سنی و عموم مردم در گرگان برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) در این همایش، گفت: اجتماعات تقریبی در استان هایی که جمعیت جامع شیعه و سنی داریم بسیار ارزشمند است. حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری» افزود: در این استان ها به خصوص بین علماء هر دو مذهب، برگزاری اجتماعات تقریبی و وحدت بخش ارزشمند است تا این یکپارچگی، وحدت و انسجام که یک اصل اساسی قرآنی است، عملا تحقق پیدا کند.

به گفته وی؛ تحقق و تجسم وحدت در این گونه اجتماعات و مناطق بسیار جوابگو و تأثیرگذار است، این یک امر بزرگ الهی و اسلامی است و همه وظیفه داریم برای تحقق این امر در جهان اسلام تلاش کنیم.عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی امر جدیدی نیست، تصریح کرد: عبادت خداوند، شناخت و تحقق معرفت و عبودیت به خدا، جز با وحدت تحقق پیدا نخواهد کرد، پارسایی و تقوا هم جز با جامعه متحد و جامعه واحده تحقق پیدا نخواهد کرد چرا که تقوای خدا در جمع تحقق می کند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) وجود رهبری فرزانه و آگاه را یکی از مهمترین دلایل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت:رهبری است که با آوردن همه به میدان، وحدت را ایجاد کرد، وحدت اسلامی چیزی نیست که امام (رحمه الله علیه) از پیروزی انقلاب شروع کرده باشد. به گفته وی؛ امام (ره) و مقام معظم رهبری هر دو از یک منبع و سرچشمه قدرت می گیرند، نگاه می کنند و تشخیص می دهند.

وی با یادآوری اینکه وحدت جامعه اسلامی، دومین عامل در پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز درد و مشکل جامعه اسلامی با وحدت و یکپارچگی حل می شود. روحانیون، علما، اساتید دانشگاه ها وهمه طبقات مردم مسئولیت داریم تا مردم را آگاه کنیم. وی، افزود: حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به دلیل بصیرتی است که مقام معظم رهبری همواره برای آن تلاش کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با اعلام اینکه اگر ملت ما در روز ۲۲ بهمن به خیابان ها می آیند و جمعیت میلیونی تشکیل می دهند و بعد از ۳۸ سال حماسه اینچنینی می آفرینند و جواب ترامپ و تمام جنایتکاران دیگر را در این راهپیمایی اعلام می کنند، به خاطر بصیرت است که مقام معظم رهبری هر روز برای بصیرت افزایی تلاش می کند.

 

رئیس ستاد قومی مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این همایش، گفت: انقلاب اسلامی به واسطه مومنانه بودنش ماندگاری داشته است.«حجت‌ الاسلام احمد رضا احمدی» افزود: این امر نوید قرآن کریم است که خداوند از حرکاتی که پایه و اساس دینی دارند حمایت و ماندگار می کند.

رئیس ستاد قومی مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مومنانه بودن حضرت امام (ره) برای خیلی از انسان ها درس است، گفت: انقلاب اسلامی به لحاظ ذات رهبران خود بسسیاری از انقلاب ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی، ادامه داد: امام ایمان به مسیری داشت که رضایت خداوند در آن مسیر بود.

به گفته وی؛ ایمان و شناخت امت، ایمان به هدف و ایمان به راه از دیگر دروسی است که امام خمینی (ره) از آنان برخوردار بود.

حجت‌ الاسلام احمدی افزود: معمار کبیر انقلاب با وحدت کلمه که یکی از مولفه های پیروزی و ماندگاری انقلاب است به پیروزی رسید. به گفته وی؛ امام غیر خدا را نمی دید و پیرو او نیز نباید غیر خدا را ببیند.

رئیس ستاد قومی مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه شیعه و سنی امت واحده را تشکیل دهند، گفت: بصیرت باطنی انقلاب رمز ماندگاری انقلاب است. وی، ادامه داد: امام تا روز آخر الهی بود و در این مسیر تلاش فراوان کرد.

گفتنی است؛ در خاتمه این همایش از چهره های شاخص اهل سنت و شیعه فجرآفرین تجلیل به عمل آمد.