هشتمین پیش نشست علمی کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین با رویکرد تقریبی برگزار شد.

پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با همکاری دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی تبلیغ جهانی دین، هشتمین پیش‌نشست علمی کنفرانس تبلیغ جهانی دین را با موضوع تبلیغ جهانی دین با رویکرد تقریبی برگزار نمود.

این نشست علمی در سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ساعت در سالن جلسات علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی به‌صورت حضوری و با امکان شرکت غیرحضوری به انجام رسید.

 در این نشست علمی ابتدا حجت‌الاسلام سعیدی فاضل دبیر علمی کنفرانس، درباره اهداف کنفرانس و محورهای اصلی و فرعی آن و موضوعات و روش‌های تدوین و ارسال مقالات توضیحاتی فرمودند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود معصومی عضو کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی که دارای مسئولیت و سوابق تبلیغ در اروپا و معاون قبلی فرهنگ دینی معاونت فرهنگی قوه قضائیه بوده‌اند، فرمایشات خود را با موضوع تبلیغ جهانی دین؛ فرصت‌ها و چالش‌ها ارائه دادند.

و بعد از فرمایشات ایشان حاج آخوند عبدالرزاق رهبر امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان آق‌قلا استان گلستان به‌صورت ویدئو کنفرانسی مباحثی با موضوع روش مطلوب تبلیغ جهانی دین به سمع و نظر حاضرین رساندند.

در بخش آخر برنامه حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا برته ریاست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه بیانات شیوایی در مورد آینده ادیان و دین آینده داشتند.

حاضرین و بینندگان از طریق فضای مجازی از این برنامه و بیان خاطرات تبلیغی اساتید کسب فیض نمودند و بنا گردید که از طرف دبیرخانه کنفرانس به حاضرین و شرکت‌کنندگان گرامی گواهی حضور تقدیم شود.