نشست صمیمی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب با رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

 

نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد .

 

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین  خیرخواه رییس مرکز بزرگ اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیأت تقریبی در گلستان، گزارشی از فعالیت های چند سال گذشته را ارائه کرد.

 

وی با توجه به فضای تقریبی و آرام حاکم بر استان خدمات  به ائمه جمعه و جماعات، مدرسان، مدیران مدارس، طلاب و فضلای اهل سنت زیر نظر نماینده ولی فقیه آیت ا… نورمفیدی را تبیین نمود.

 

 وی  اظهار خوشنودی کرد با استقبال خوبی که از ناحیه اهل سنت این استان صورت می گیرد فرایند تعامل و همکاری روزافزون باشد و در این زمینه از هر نوع همکاری دستگاه های مسئول به خصوص مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  استمداد نمود.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال افزود : استان گلستان به سبب مهاجرت فراوان از همه گروه های اهل سنت مثل کرد و بلوچ و ترکمن و … مثال عالی برای همزیستی مسالمت آمیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان با تشکر از اقدامات تقریبی فراوان صورت گرفته در استان بخصوص از عنایات ویژه نماینده ولی فقیه آیت ا… نورمفیدی تشکر و تصریح کرد: ایشان در پیشبرد مسائل و امور تقریبی موفق عمل کرده اند. و در همین راستا ضمن تشریح ظرفیت های فرهنگی و پژوهشی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در خصوص همکاری های فی­مابین اعلام آمادگی نمود.

 

وی افزود: آمادگی داریم با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در زمینه های همایش های تقریبی، نشست های علمی بین اندیشمندان گلستان و قم، برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب شیعه و اهل سنت، اجرای فعالیت های قرآنی، انجام فعالیت های پژوهشی با مراکز پژوهشی همسو در استان، پاسخ به شبهات و سؤالات مرتبط، غنی سازی کتابخانه های اهل سنت همکاری کنیم.

 

در پایان طرفین بر اجرای مشترک برنامه های گوناگون فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و بخصوص فعالیت های قرآنی تأکید کردند.