نشست خبری همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی برگزار شد

 

 

 

 

 

نشست خبری همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری و اصحاب رسانه  یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در پژوهشگاه مطالعات تقریبی  برگزار شد .

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه  گفت:  این پژوهشگاه به دنبال ایجاد برقراری ارتباط، همدلی و وحدت در میان مذاهب اسلامی و اجرای منویات رهبر انقلاب در راستای خلق امت واحده است.

 

 وی با بیان این که در حال حاضر جهان پر از خشونت، فتنه و توطئه از سوی دشمنان است و در رأس این برنامه و توطئه ها علیه امت اسلام صهیونیزم قرار دارد بیان داشت: عمده هدف دشمن ایجاد منازعات و اختلاف از بین بردن اتحاد و وحدت و ایجاد رخنه و شکاف در میان مسلمانان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه جبهه استکبار از این طریق می خواهد جلوی نفوذ اسلام در منطقه را بگیرد افزود: اسرائیل از یک طرف قرآن را آتش می زند و از سوی دیگر گروهای افراطی با تفکر افراطی منحرف  را به وجود می آورد و در حال حاضر همه این جنایت و کشتار وحشیانه درمنطقه ریشه در اسرائیل و جبهه استکبار دارد.

 

وی افزود : یکی از آن آثار تولید شده در پژوهشگاه موسوعه  « السنه النبویه فی مصادر المذاهب اسلامی» است  که  ۱۳ سال کار تحقیقاتی آن به طول انجامید و در بیروت در ۲۰ جلد به چاپ خواهد رسید . این موسوعه  که ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است، تماما به عربی است و در قم و با حضور یکی از مراجع  رونمایی خواهد شد.

 

مدیر موسسه عروالوثقی  با بیان این که یکی دیگر از فعالیت های پژوهشگاه شناخت جریان های تکفیری است گفت: طراحی و کار روی پروژه شناخت جریان های تکفیری  در پژوهشگاه  شروع شده و در حال حاضرتیمی از محققان و پژوهشگران در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

رئیس پژوهشگاه  مطالعات تقریبی در ادامه به برگزاری سومین همایش تقدیر از آثار اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه این همایش سال اول در قم و سال دوم در مشهد برگزار شد امسال این همایش از سوی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: این همایش روز چهارشنبه ۲۲اردیبهشت ماه جاری و با حضور فرهیختگان و برجستگان شیعه و اهل سنت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین  دکتر مختاری عنوان کرد: در این همایش آیت الله محسن اراکی،آیت الله تسخیری و شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  ، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از علما و اساتید دانشگاه حضور خواهند داشت  .

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان  بیان داشت: بعد از فراخوان مقاله و آثار در موضوعات علوم قرآنی، فقه مقارن و مباحث حدیثی و حکومتی ۱۰۰ مقاله به این دبیر خانه رسیده و از این تعداد ۸ تا ۱۰ مقاله برتر شناخته شده اند که درپایان همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

/اختصاصی سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی