نشست “امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی” در بمبئی برگزار شد

 

 

 

 

 

نشست “امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی” سه شنبه شب (۱۶ خرداد) به مناسبت بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، با حضور سرکنسول و رایزن فرهنگی در بمبئی و تعدادی از دیپلمات ها،اندیشمندان، علما و شخصیت های فرهنگی در خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، “مسعود خالقی” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، در نشست “امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی” با اشاره به تقارن ایام سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، قیام ۱۵ خرداد و ماه رمضان اظهار کرد: امام خمینی (ره) با آرمان ها و اهداف متعالی خود باعث تحول عمیق در جامعه شد.

 

وی تصریح کرد: ایشان نه تنها جامعه ایران را از بی هویتی و وابستگی نجات دادند بلکه مبارزه با سلطه گران جهانی و خودباوری را به آنها آموختند.

 

خالقی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با شخصیت علمی، مذهبی و کاریزماتیک خود با جسارت و شجاعت بی نظیر توانستند تحول عظیمی را در جهان ایجاد و نهضت و انقلابی را پایه ریزی کنند که بنا به اعتراف سیاستمداران قرن گذشته و حاضر، نمونه مشابهی نداشته است.

 

وی وحدت، یکپارچگی، بیداری ملت، شهادت طلبی، ایستادگی و سربلندی جمهوری اسلامی را حاصل رهبری بی بدیل امام خمینی (ره ) دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، میوه درختی است که نهال آن در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به دست امام خمینی (ره) و مردم مبارز کاشته شد و در بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست.