مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند حمایتی است که رژیم صهیونیستی را ریشه کن کند

كنفرانس بین المللی “نقش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین ” با حضور بیش از ۲۰۰ تن از علما و نخبگان جهان اسلام صبح روز سه شنبه در سالن همایش هتل المپیک تهران آغاز به کار کرذ .

آیت الله محسن اراکی در سخنرانی افتتاحیه ایت همایش ، با بیان این که امروز در شرایط ویژه ای به سر می بریم، خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام وارد یک پیکار بین المللی و فراگیر علیه استکبار جهانی در دو شاخه شده است شاخه صهیونیسم و شاخه دیگری یعنی فتنه و تکفیر در جهان اسلام.

وی در ادامه اظهار داشت:این جنگ فراگیری که امروز استکبار جهانی بر ضد اسلام به راه انداخته اقتضا می کند از سوی علمای برجسته و نخبگان جهان اسلام صف واحدی در برابر صهیونیسم و شاخه دیگر استکبار یعنی تکفیر و فتنه به وجود آید.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم نیاز داریم.

آیت الله اراکی در ادامه با بیان این که امروز مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند حمایتی است که رژیم غاصب صهیونیستی را ریشه کن کند؛ گفت: دوره پیشین دوره پایداری در برابر صهیونیسم بود اما بعد از شکوه مقاومتی که در غزه دیدیم باید گفت این مرحله طی شده است و از مرحله پایداری وارد مرحله جدیدی می شویم که آن ریشه کن سازی رژیم صهیونیستی می باشد.

وی افزود: برای پایه ریزی امت واحده اسلامی باید امکانات خود را برای این مرحله سامان دهیم که نخستین گام تسلیح کرانه باختری و گسترش مقاومت در فراتر از غزه است؛ امروز باید مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام برای آزادسازی کل فلسطین خود را آماده کند.

آیت الله اراکی در ادامه تصریح نمود:
این بدان معنی است که جهان اسلام خود را وارد تمدن سازی جدید اسلامی و به وجود آمدن امت واحده اسلامی کرده است
.

وی با اشاره به اینکه امید است ۲نتیجه از این همایش بین المللی به دست آید، اظهار داشت: نتیجه اول تشکیل اتحادیه جهانی و فراگیر علمای مقاومت در سراسر جهان است و امیدواریم هزاران تن از علمای جهان اسلام در این اتحادیه عضویت یابند و بتوانیم جبهه ای فراگیر از سوی علما و نخبگان جهان اسلام برای حمایت از مقاومت به وجود اوریم.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: نتیجه دیگری که از این همایش مدنظر می باشد این است که بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر به وجود آید که امیدواریم اتحادیه جهانی علمای مقاومت با بسیج امکانات جهان اسلام و جهان مستضعفین این نهضت جدید حمایت و پشتیبانی از مقاومت و قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر را کلید بزند. امیدواریم از این همایش این دو گام عمل و بزرگ را نتیجه بگیریم.