معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب در همایش ” نقش علما در وحدت امت اسلامی ” کردستان : اختلافات و مسائل تاريخي، دشمن وحدت و تقريب بين مذاهب اسلامي است

 

 

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: شناخت ظرفيت هاي عظيم جهان اسلام عاملي مهم براي تقويت پايه هاي وحدت در جهان اسلام است و بايد از دست گذاشتن بر روي مسائل و اختلافات تاريخي پرهيز شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبويان ظهر امروز در پنل تخصصي همايش نقش علما و روحانيون در وحدت امت اسلامي اظهار كرد: بسياري از اختلافات در جهان اسلام به سوتفاهم ها بر مي گردد كه با گسترش ارتباطات و تعاملات و برپايي نشست ها و گردهمايي ها مي توانيم بسياري از اين سو تفاهم ها را رفع كنيم.

 

وي افزود: علما و روحانيون نقش ويژه اي در راستاي رفع اين سو تفاهم ها دارند و مي توانند پيروان مذاهب اسلامي را به هم نزديك كنند و زمينه ساز تقريب بين پيروان مذاهب اسلامي باشند.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی تاكيد كرد: بدون شك با دست گذاشتن بر روي مسائل و اختلافات تاريخي راه به جايي نخواهيم برد و نمي توانيم تقريب بين مذاهب اسلامي را عملي نماييم.

 

وي افزود: اسلام ظرفيت هاي عظيمي در عرصه هاي مختلف دارد كه شناخت اين ظرفيت ها مي تواند راهگشاي بسياري از دغدغه ها باشد و تعالي و عزت مسلمانان را در عرصه هاي مختلف فراهم كند.

 

معاون فرهنگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در بخشي ديگر از سخنان خود إبراز اميدواري كرد كه با تشكيل مجلس مشترك اسلامي، بازار و اقتصاد مشترك، پول مشترك و تاكيد بر اشتراكات شاهد عملي شدن تقريب بين پيروان مذاهب اسلامي باشيم.