مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد/ تاکید بر لزوم تشکیل “اتحادیه اسلامی” در کشورهای اسلامی

مراسم تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و معارفه حجت الا سلام والمسلمین راشدی نیا با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری در این مراسم با اشاره به حکم مقام معظم رهبری اظهار داشت: در حکم مقام معظم رهبری برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب دو نکته حائز اهمیت است یکی بحث نوسازی و دیگری بحث عقلانیت در رویکرد .
وی در ادامه با اشاره به معنای اصلی وحدت اسلامی افزود: وحدت به معنای یکی کردن افکار و اندیشه ها نیست بلکه به معنای بیان اشتراکات است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تجربه موفق کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپای در جنگ جهانی دوم بیش از ۲۰ میلیون از مردم یکدیگر را قتل عام کردند، اما سالها بعد با هم یکی شده و پول واحدی به نام یورو ایجاد کردند و در نهایت با تشکیل اتحادیه اروپا به انسجام قدرت خود پرداختند.
دکتر شهریاری در ادامه افزود: کشورهای اسلامی هم می توانند با تشکیل ” اتحادیه اسلامی”  به انسجام قدرت کشورهای اسلامی بپردازند.
وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی ما باید به دقت مطالعه و بررسی کنیم که چگونه اتحادیه اسلامی را شکل دهیم و اتحادیه اسلامی باید چه اجزایی داشته باشد؟
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: معماری این اتحادیه اسلامی نیاز به چند گام مقدماتی دارد که اولین قدم آن پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است.
وی با اشاره به تفرقه افکنی های دشمن افزود: دشمن برای اینکه ما به وحدت نرسیم شیعه انگلیسی و سنی امریکایی را ایجاد کرد و در ادامه داعش را تشکیل داد که جنگ را  در جهان اسلام تولید و ترویج کند  تا در سایه این جنگ ها به اهداف شوم خود برسند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: گام دوم شگل گیری اتحادیه اسلامی، همکاری در جهت اشداء علی الکفار و رحماء بینم است.
وی گام سوم را هم افزایی بین مسلمانان دانست به گونه ای که مسلمین تمام قدرت اقتصادی، سیاسی، امنیتی ،علمی و … خود را به اشتراک بگذارند.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی اظهار داشت: دکتر ابوالحسینی  در این چند سال علاوه بر تلاش های علمی و پژوهشی ، از خود منشی اخلاقی و متعالی به یادگار گذاشتند.
در ادامه مراسم دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اهدای یک تابلو فرش از تلاش ها و فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی تقدیر به عمل آوردند.