مجمع جهانی تقریب حادثه تروریستی در کویت را محکوم کرد

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی در مسجد امام صادق (ع) کویت را محکوم کرد.

 

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) درپی حادثه تروریستی درمسجد امام صادق(ع) کویت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی تصریح کرد: نظیر این حادثه دردناک که در مسجد امام صادق(ع) کویت رخ داد و بر اثر آن شماری از نمازگزاران شهید و مجروح شدند، پیشتر نیز در چند مسجد عربستان و برخی کشور های اسلامی برای نمازگزاران رخ داده بود.

این بیانیه می افزاید: این اقدام تروریستی حلقه ای از سلسله جنایات مجرمانه ای است که در پشت صحنه آن دستگاههای جاسوسی رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن قراردارند و هدف آنها ایجاد فتنه و گسترش آن بین مسلمین و ترویج روح دشمنی، کینه و عداوت میان فِرق اسلامی است.

در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدا و مجروحین، این حادثه از خداوند متعال برای ملت کویت و سایر مسلمانان و همه سرزمین های اسلامی آرامش و امنیت درخواست شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مجمع جهانی تقریب درهمین جا اعلام می دارد و تأکید می کند که تنها راه حل مشکلات جهان اسلام و راهکار مقابله با خطر تکفیری ها تمسک به حبل الله و تلاش روزافزون برای ایجاد وحدت بین امتهای اسلامی است.

در این بیانیه با اشاره به آیه “ولا تحسبن اللذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون فرحین بما اتاهم الله من فضله ویستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الاّ خوف علیهم ولا هم یحزنون “. تاكید شده است: هدف استكبار جهانی از هم گسستگی جهان اسلام به كشورهای كوچك و از هم پاشیده و ایجاد جنگهای داخلی بین آنهاست.

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تاکید کرده است که دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و متحدان آن در منطقه عامل این جنایات هستند و هدف اصلی آنها انحراف از مقابله با رژیم صهیونیستی و استكبارجهانی و درگیر کردن مذاهب مختلف اسلامی با فتنه مذهبی است.