علمای شیعه و سنی به صورت عملی وارد عرصه تقریب شوند

 

 

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تهدیدات فراروی جهان اسلام، درخصوص نبود بلوغ سیاسی در امت اسلام هشدار داد.

مولوی نذیر احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، اظهار داشت: امروز در امت اسلامی شاهد باران بحران ها و دسیسه ها هستیم؛ این بحران ها از سویی ناشی از توطئه های دشمنان اسلام و از سوی دیگر ناشی از آگاهی نداشتن و نبود بلوغ سیاسی در امت اسلامی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم امروز بیش از هر زمان دیگر “تقریب” مورد نیاز جهان اسلام است و راهکارهای دستیابی به آن را باید به دقت مورد بررسی قرارداد.
 
وی با تاکید بر لزوم ورود عملی علمای شیعه و سنی به مسئله تقریب و نهادینه سازی این فرهنگ در بین آحاد ملتهای مسلمان، گفت:پیشنهاد من این است که علمای مذاهب اسلامی ازکشورهای مختلف اسلامی به عنوان مثال شبه قاره هند، الازهر مصر و مراجع بزرگ دینی خود شخصاً وارد عرصه تقریب شوند و یا نمایندگان آنها مطالعات خود را در این زمینه گسترش دهند و به میدان عمل وارد شوند.
 
عضو شورای عالی مجمع تقریب در ادامه افزود: علما و مراجع باید ضمن دیدار با علمای دیگر مذاهب، ضرورت و فواید تقریب و مضرات و خطرات تفرقه را بیان و تبیین کنند.