شیعه و سنی همه مسلمان هستند

 

 

 

 

 

” شیعه وسنی؛ همه مسلمان هستند”تالیف شیخ علی خازم و دكتر شیخ عبدالله خلاق و ترجمه “اصغر علی كرمی”در ۱۰۴صفحه از سوی انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال ۱۳۹۲ به زیور طبع آراسته شده است.
این كتاب در سه فصل با عناوین”شیعه و سنی همگی مسلمان هستند”، “آیا شیعه و سنی از قرآن مشتركی بهره می گیرند یا دو قرآن مختلف دارند؟”و”آشنایی با مراكز و پایگاههای تقریب مذاهب اسلامی” به نگارش درآمده است.

دیدگاه علمای شیعه و اهل سنت در مورد یکدیگر ، از جمله رهبر معظم انقلاب، آیت الله سیستانی، علامه فضل الله، امام محمد غزالی، شیخ محمود شلتوت، شیخ حسن البنا و.. از جمله مطالبی است كه در این كتاب آمده است.
در مقدمه این كتاب می خوانیم:
دنیای غرب با تكیه بر پژوهشكده های فرهنگی و فكری، دستگاههای امنیتی و نیز موسسات تبلیغی و سیاسی خود و صهیونیسم جهانی با بهره گیری از همه داریی ها و اموالی كه در رژیم اشغالگر اسرائیل دارد؛ همچنین با استفاده از فتواهای تكفیری كه همچون رگبارهای نابهنگام در این سو و آن سوی جهان اسلام صادر می شود، در تلاش است كه آتش فتنه مذهبی را میان مسلمانان برافروزد تا بر تفرقه و جدایی آنان افزوده، جسارت و دلاوریشان را در هم شكند و قدرت و نیرویشان را در دست بگیرد و این ملت را از نظر فرهنگ، تمدن و سیاست وابسته و دنباله رو غرب سازد.به بیان دیگر برای جداسازی ملت مسلمان از اعتقاد، فرهنگ، تمدن، و اخلاقشان همواره در حال فعالیت بوده و از هرگونه ابزار ممكن در سطوح مختلف فرهنگی، فكری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و رسانه ای استفاده می كند.