شهر زهک استان سیستان و بلوچستان میزبان کاروان منادیان وحدت

 

 

کاروان منادیان وحدت اعزامی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر خود در مسجد جامع اهل سنت شهر زهک به اجرای برنامه پرداختند .

 

در ابتدای این برنامه  استاد پروین نژاد به تلاوت قرآن کریم پرداخت و سپس رئیس شورای اسلامی شهر زهک آقای  گرگیج ضمن خیر مقدم به حضار یاد و خاطره شهدای اسلام را گرامی داشت.

در ادامه پس از مدیحه سرایی گروه بین المللی ولیعصر، گروه سرود متشکل از طلاب اهل سنت این منطقه هم به اجرای برنامه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی مدیرکل امور قرآنی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب ضمن تلاوت آیه « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ » از قرآن کریم صف بندی رحمت و غضب را در امت اسلامی تبیین کرد و گفت: کسانی که مدعی پیروی از قرآن هستند با تاسی به این آیه شریفه  چه شیعه و چه سنی باید بین خودشان با عطوفت برخورد کنند و با دشمنان اسلام با شدت و غضب برخورد نمایند.

وی ضمن یادآوری تاثیر تبلیغات منفی دشمن افزود : نمونه های فراوانی از تبلیغات منفی دشمن موجود است کما اینکه منطقه غرب آسیا مملو از این تفکرات مسموم دشمن شده است.

وی گفت: متاسفانه تبلیغات مسموم دشمن در شبکه های فراوان مجازی گاهی موثر بوده و بعضا دیده می شود  شیعه و اهل سنت را گمراه می کند . باید مواظب این تبلیغات باشیم و فریب آنها را نخوریم.

مدیرکل امور قرآنی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: مناسب است حول قرآن کریم تجمع کنیم و اینگونه برنامه های قرآنی را افزایش دهیم .

 وی در پایان با اشاره به امت اسلامی افزود: هیچ خانواده ای نیست که در آن اختلافات جزیی وجود نداشته باشد و امت اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست .پس طرح مباحث اختلافی با چاشنی خشونت و تکفیر از نگاه قرآن مردود است .

حجت الاسلام والمسلمین فولادی مدیر کل مراسمات معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا  گفت : اگر ما ملاحظه می کنیم که مشکلاتی در کشور وجود دارد علت این است که بعضی از مسئولین به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند .

وی تاکید کرد: باید رهنمود های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دقیقا مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت به مشکلات بیشتر می رسیم .