سومین جشنواره بین المللی شعر ” رسول مهربانی” در قم برگزار شد

 

جشنواره شعر رسول مهربانی شامگاه جمعه با حضور جمع کثیری از شعرای اهل سنت و تشیع داخلی و خارجی ۱۹ دی ۹۴ در قم برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تقریب، جشنواره شعر “رسول مهربانی” به همت معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه جمعه در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم چند تن از شاعران کشور های مختلف اسلامی و تعدادی از شعرای کشور از استان های مختلف با گویش های محلی اشعاری در وصف رسول اکرم(ص) سرودند.

وحدت بر محور مشترکات دستور اسلام است
سپس در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صادق گلزاده معاونت امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب طی سخنانی اظهار داشت: حضور شرکت کنندگان از سنی و شیعه در این جلسه یکی از جلوه های وحدت اسلامی است.

وی تأکید کرد: وحدت بر محور مشترکات دستور اسلام است و غیر از این، خلاف قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) می باشد و عدم وحدت بین مذاهب اسلامی خواسته ی دشمنان اسلام است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب با اشاره به مسلمان کشی در جهان گفت: مگر یمن، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و نیجریه سرزمین اسلامی نیستند و مگر زکزاکی و شیخ تقریبی برومند حجاز شیخ نمر، فرزند اسلام نیستند که کشته می شوند و همچنین سرزمین های اسلامی بمباران و مردم بی گناه و علما شهید می شوند.

حجت الاسلام گلزاده افزود: تمام اقوام ایران در این جشنواره حضور دارند و این حضور پرشکوه نشان دهنده ی وحدت موجود بین مذاهب اسلامی است.

 

تجلیل از شاعران

در ادامه این مراسم از تعدادی از شعرا از جمله حجت الاسلام سید بشیر حسینی شاعر آذری زبان، صفا باخانی شاعر اهل سنت از استان گلستان، خانم تکتم سادات حسینی از افغانستان، سید احمد حسینی از پاکستان، معروف عبدالحمید شاعر مصری، امجد ویسی شاعر اهل سنت از استان کردستان، حمید رضا برقعی، موسوی گرمارودی و محمد علی مجاهدی تجلیل شد.