سلسله نشست های مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با تشکل های بین المللی

 

 

 

 

 

در ادامه همکاری های مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشکل های بین المللی حجت الاسلام والمسلمین دکترمدنی نژاد از اعضای این مرکز با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیفایی مسئول میز بین الملل  مرکز راهبری ورثه الانبیاء دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکترمدنی نژاد با اشاره به فعالیت های مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی اظهار داشت: ارتباط با نخبگان و علمای کشورهای اسلامی و بحث و گفتگوهای تقریبی از مهمترین اهداف ما در این مرکز است.   

وی تاکید کرد : امیدواریم با همکاری سمن ها و تشکل های بین المللی  بتوانیم اهداف تقریبی را عملیاتی نماییم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیفایی گفت: بعد از تدوین کتاب اطلس رهبران تصمیم گرفتیم به صورت عملی وارد میدان شویم به همین منظور چندین پروژه را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: ما می خواهیم مجموعه ای باشیم که با ماهیت طلبگی حرف های دینی را راهبری کنیم. و معتقدیم حوزه نیز باید فضای راهبرانه داشته باشد. هم اکنون هم ما چندین پروژه راهبرانه  را در دست داریم و دوستان ما در حال تحقیق و پژوهش در مورد آنها هستند.

وی با اشاره به پروژه های تحقیقی مرکز ورثه الانبیاء اظهار داشت: پروژه دراسات که به بررسی اندیشکده های جهان اسلام می پردازد، پروژه قدرت و ثروت که به بررسی کشورهای منطقه و مدل تبلیغ تشیع از مهمترین پروژه های کاری ماست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیفایی در پایان تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) با حمایت مردم توانست باعث عزت اسلام و تشیع در جهان شود، اما هیچ گاه اصراری به شیعی بودن انقلاب نکرد بلکه همیشه بر اسلامی بودن آن تاکید کرد.