سفیر سابق ایران در لیبی در مراسم یادبود ” سرداران بی ‌سر”: آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است

 

 

 

 

باید توجه داشت آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است اما به برکت اندیشه و تفکر عاشورا تا کنون نتوانست در مورد ایران به موفقیتی دست یابد .

 

حسین اکبری سفیر سابق ایران در لیبی در مراسم یادبود ” سرداران بی ‌سر” ، اربعین شهید حججی و گرامیداشت ۳۰۰ شهید مدافع حرم که یکشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با حضور مردم شهید پرور قم برگزار شد، اظهار داشت: تامل در تاریخ معاصر انسان را به این نتیجه می رساند که دو تفکر کمونیستی و لیبرالی بعد از انقلاب اسلامی با یکدیگر مقابله کردند؛ این در حالی است که کسی تصور نمی‌کرد که تفکر اسلامی بتواند کشور مستقلی با محوریت مردم‌سالاری دینی ایجاد کند.اما ایران اسلامی به این مهم دست یافت .

 

وی گفت : داعش و گروه‌های تکفیری از سوی استکبار جهانی برای مقابله با تفکر شیعی با محوریت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است اما به برکت رشادت‌های رزمندگان مقاومت اسلامی تا کنون این گروه‌ها نتوانسته اند به اهداف خود حتی نزدیک شوند.

 

سفیر سابق ایران در لیبی قیام مردم آزاده یمن در مقابل ظلم‌های رژیم عربستان سعودی را نشأت گرفته از جبهه مقاومت اسلامی دانست و گفت: باید توجه داشت که هویت تفکر بسیج در قالب گردان‌هایی در منطقه معادلات نظام استکبار را بهم ریخته‌ است؛ بر این مدار عربستان سعودی با وجود میلیاردها دلار هزینه تا کنون نتوانسته در یمن و بحرین به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

 

اکبری در ادامه اظهار داشت : باید توجه داشت آمریکا به دنبال سرنگونی نظام اسلامی است اما  به برکت اندیشه و تفکر عاشورا تاکنون نتوانست در مورد ایران به موفقیتی دست یابد .

 

وی  انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از تفکر عاشورایی دانست و افزود : باید توجه داشت که  اگر تفکر بسیجی و عاشورایی در بین جونان مؤمن ایران نبود اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی زیر بیرق اشغال نظام سلطه به سر می بردند.

 

سفیر سابق ایران در لیبی با اشاره به گفتمان مقاومت تاکید کرد: با وجود اینکه گفتمان مقاومت مبتنی بر ارزش‌های دینی است؛ اما برخی سیاسیون تردیدهای مختلفی را در مورد گفتمان مطرح می‌کنند این در حالی است که حضور رزمندگان اسلام در منطقه و شکل‌گیری جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی را توانمندتر کرده است.

 

این کارشناس امور بین‌الملل در پایان با تاکید بر اینکه چندین کشور برای سرنگونی سوریه تلاش کردند، گفت: تفکر بسیجی در سوریه بر یک جنگ جهانی پیروز شد.