سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری در نماز جمعه اهل سنت کیش

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در جمع نمازگزاران اهل سنت جزیره کیش به ایراد سخنرانی پرداخت .

دکتر مختاری پیش از خطبه های نماز جمعه در جمعيت باشكوه نمازگزاران ضمن ابلاغ سلام دبيركل محترم مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت¬ا… اراكي به امام جمعه و مردم اهل سنت اين منطقه ابراز داشت: امروز جامعه اسلامي بيش از هر زماني نياز به وحدت و انسجام و همزيستي    مسالمت¬آميز پيروان مذاهب اسلامي دارد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت  : بايد همه علما، فرهيختگان و صاحبان قلم در ايجاد صلح و صفا و برقراري ارتباط همدلانه با مسلمانان از همه مذاهب اسلامي تلاش¬هاي مضاعفي را داشته باشند.

رياست پژوهشگاه مطالعات تقريبي در ادامه با يادآوري برخي از آيات قرآن كريم بر پرهيز از مسائل اختلافي و    تفرقه افكنانه تأكيد نمود و افزود: امروز ما شاهديم استكبار جهاني به دنبال ايجاد تفرقه و انشقاق و فتنه ميان پيروان مذاهب اسلامي است و از اين رهگذر درپي صيانت از حكومت نامشروع صهيونيستي و تشويق آنان به قتل و كشتار و اذيت و آزار فلسطينيان مظلوم است.

 

رئیس موسسه عروه الوثقی با اظهار تاسف از نزاع های قبله ای میان مسلمانان تاکید کرد : اخيراً صدراعظم آلمان خانم مركل در يك سخنراني اعلام كردند در هند و چين ۱۵۰ خدا و بيش از ۸۰۰ دين و عقيده وجود دارد و آنها در كنار يكديگر در صلح و صفا زندگي مي¬كنند. اما مسلمانان يك خدا و يك دين و يك پيغمبر و يك كتاب دارند ولي خيابان¬هاي آنها با خون يكديگر سرخ شده است. و قاتل مي¬گويد الله اكبر؛ مقتول هم مي¬گويد الله اكبر. كشته¬هاي يكديگر را شهيد مي¬نامند.و من در شگفتم كه تفسير واقعی دین چیست ؟ 

امام جمعه سابق نیوکاسل افزود : آيا اين جمله از رهبر يك كشور مسيحي براي ما مسلمانان خجالت¬آور نيست كه زمينه سوءاستفاده بيگانگان را فراهم كنيم.  این گروه هاي خشن افراطي به ظاهر مسلمان كه دست به غارت و جنايات هولناك در سوريه و عراق و ديگر بلاد اسلامي مي زنند همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند مولود دست ابرقدرت ها هستند . لذا بر همه ماست كه در مبارزه با اين نوع گروهك هاي منحط كافر دست به پيكار بزنيم و به جوانانمان  نسبت به خطر اين گروه¬هاي تبهكار هشدار بدهيم.

دکتر مختاری در پايان به بخشي از فعاليت هاي تحقيقاتي پژوهشگاه مطالعات تقريبي كه توسط پژوهشگران فرهيخته پژوهشگاه انجام مي¬گيرد هم اشاره کرد که مورد توجه زائد الوصف نمازگزاران قرار گرفت.

ضمناً بعد از سخنراني ايشان، امام جمعه محترم اهل سنت اين شهر، شیخ یعقوب شمس، ضمن خوش آمدگويي به ايشان و تقدير از فعاليت هاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اظهار داشت : مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامی سال¬هاي طولاني است که دلسوزانه و متعهدانه در راستاي تقريب بين مذاهب با ايجاد همزيستي مسالمت-آميز بين مسلمانان گام¬هاي ارزنده و مستمري برداشته است. و از اين جهت از مسؤولان اين مجمع به¬ويژه دبيركل محترم تشکر مي¬كنيم.

 

 

اختصاصی سایت پزوهشگاه مطالعات تقریبی