مراسم رونمایی از پایگاه جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه تقدیر از کارکنان این مرکز

به مناسبت هفته پژوهش مراسم تقدیر از کارکنان پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والسلمین راشدی نیا ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی عصر روز چهارشنبه ۲۴ آذر در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد.

دکتر شهریاری در این مراسم اظهار داشت: نیروی انسانی یک رکن مهم هر مجموعه منظم و موفق می باشد؛ نیروی انسانی متبحر و کارآمد می تواند موجبات برند و نشان شدن مجموعه ای را فراهم سازد، در حقیقت عرضه منابع و دارایی ها و نحوه و نوع عرضه آن نیز از دیگر موضوعات مهمی می باشد که می تواند در ادامه فعالیت و در جهت نشان شدن مجموعه کمک شایانی کند.

وی عنوان کرد: برای آنکه متوجه به ثمر رسیدن فعالیت مجموعه شویم، شاخص های متعددی برای اندازه گیری میزان فعالیت مجموعه وجود دارد که طی سالهای گذشته و حتی به طور خرد در میزان ساعت کاری و خروجی های بدست آمده قابل مشاهده می باشد.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از نیازهای مجموعه موفق تقریب، تربیت نیروی های تقریبی در سطح قوی و پژوهشگر می باشد که مستمرا باید فعالیتشان مورد پایش و اندازه گیری قرار گیرد که می توان در این امر از آمارهای ترکیبی بهره گرفت تا منجر به پیشرفت گردد.

وی تصریح کرد: اکنون در حال حرکت به سمت نتیجه گرفتن در پروژهای فاخری هستیم که در حال عملیاتی شدن می باشد؛ در حوزه کنفرانس مجموعه ای در حال اجرایی شدن می باشد که با تمرکز مضاعف جزئیات مورد نیاز را استخراج نموده و در گوشی همراه در اختیار مدیر قرار می دهد.

دکتر شهریاری عنوان کرد: پروژه های متعددی به مانند جواد ، سعید و Imuslim در حال اقدام می باشد که با انجام مطالعات مختلف در حال آماده سازی می باشد؛ یکی از دستاوردهای این سامانه ها دسترسی سریع و حل وفصل کردن بسیاری از نیازهای روز می باشد.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت  مورد نیاز پلتفرم هایی برای استفاده از رمز ارزها در جهت رفع نیاز امت اسلامی، گفت: به واسطه چنین پلتفرم هایی، خدماتی را در جهان اسلام به نام “پروژه آی مسلم” به نیازمندان جهان اسلام ارائه می کنیم و در ادامه فروش کتاب های الکتریکی و ارسال مرسولات انجام می گردد و بسیاری از فعالیت هایی از این قبیل به طور هوشمند شکل خواهد گرفت.

ضمنا در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین راشدی نیا ریاست پژوهشگاه تقریبی به بیان فعالیت های مجموعه پرداخت و بیان نمود: از جمله فعالیت هایی که در مدت یکسال و نیم بدان پراخته شد، بروزرسانی وساماندهی کتابخانه پژوهشگاه و ایجاد سامانه های مربوط جهت مدیریت و استفاده بهتر می باشد.

وی افزود: دیگر فعالیتی که باید بدان اشاره نمود، گسترش و ساماندهی امورات شبکه و سرور و موضوعات مرتبط با آن است که به طور چشمگیری بروزرسانی گردیده است و در حال ارتقا می باشد؛ زیر ساخت های لازم جهت تولید محتوا نیز از دیگر مواردی بوده است که توجه پژوهشگران پیگیری و مورد حمایت قرار گرفته است.
حجت الاسلام راشدی نیا با اشاره به مجموعه ویکی وحدت که بالغ بر پنج هزار مقاله را در خود جای داده است گفت: این مجموعه در طی سه ماه بیش از ۱۲۰ هزار مرتبه بازدید داشته است که در نوع خود یک دستاورد مهم است؛ عموم این بازدید ها از کشورهای آلمان ، افغانستان ، آمریکا،  ترکیه ، مصر و عربستان می باشد.

وی در پایان سخنان خود به دستاورد فاخر مجموعه پژوهشگاه تقریب اشاره کرد و اظهار داشت: از بزرگترین دستاورد این پژوهشگاه راه اندازی پایگاه آیت الله تسخیری(ره) و تجمیع مجموعه آثار ایشان و نیز فتاوای علمای جهان اسلام در ارتباط با فلسطین می باشد که امیدواریم محتوا را غنی سازی کرده و در حوزه تخصصی وحدت و تقریب گسترش دهیم.

همچنین در پایان این مراسم، از سایت جدید پژوهشگاه مطالعات تقریبی رونمایی شد و در ادامه از کارکنان پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب، تقدیر به عمل آمد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، حجت الاسلام و المسلمین راشدی نیا ، حجت الاسلام والمسلمین مولایی مدیر کل روابط عمومی و جواد ایرجی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.