روابط عمومی

روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات برنامه ريزي شده(پاسخگویی، اعتماد سازی، ایجاد ارتباطات دوسویه و اطلاع رسانی) به منظور جلب مشاركت عمومي وكسب تفاهم متقابل بين پژوهشگاه و گروه هاي مخاطب( طلاب علوم دینی و دانشجویان، اساتيد و مديران حوزه‌هاى علميه شيعه و سنى، اساتيد و دانشجويان مؤسسات آموزش عالى و مؤسسات پژوهشى مرتبط با مذاهب اسلامى، انديشمندان و فضلاى كشورهاى اسلامى اعم از شيعه و سنى و عموم صاحب نظرانی که علاقه به مطالعات مذاهب اسلامی دارند)است .با بهره گيري از فنون و تكنيك هاي ‏روابط عمومي می توانيم نسبت به توسعه کار پژوهشی وپژوهشگران كه ‏نتيجه ی وجود روابط عمومي پوياست تلاش كنيم .‏
درراستای ماموریت ها واستراتژی های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وبه تبع آن پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجموعه ای از وظایف روابط عمومي به شرح ذیل تعریف می گردد:
– سياستگذاري‌، برنامه‌ريزي‌ و كاربرد شيوه‌ها و برنامه‌هاي‌ مناسب‌ جهت انعكاس‌ ماموریتها و مواضع‌ پژوهشگاه به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.
– ارتباط مستمر با جراید و رسانه های گروهی.
– ارسال خبر و گزارش خبري .
– برگزاري مصاحبه با رؤساي مدیران گروه ها و كارشناسان .
– برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه ‏ .
– برقراری ارتباط با سایر نهادهای مرتبط داخلی و خارجی.
– تهيه آرشيو فيلم و صدا از اخبار منعكس شده از صداوسيما.
‏ – تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه .
– برنامه ريزي عملياتي برگزاري نمايشگاه ‏ .
– پوشش تمام فعاليتهاي مديريت در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشور،بنر،استند،سي دي،كاتالوگ، پوسترو… ‏
– نصب پوسترهاوبروشورهاوكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات.
– تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي مختلف. ‏
‏ – انجام حداقل دو پروژه نظرسنجي با هماهنگي مديريت طي سال .‏
– عضويت در كميته و مجامع عمومي روابط عمومي.