رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان : شهر قم مرجعیت دینی برای انقلاب اسلامی ایران است

 

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین، در آیین افتتاح هفته فرهنگی – اقتصادی استان قم در نبطیه، با اشاره به ویژگی های شهر نبطیه اظهار کرد: شهر قم، شهر عش آل محمد(ص) است و در روایات ائمه معصومین(ع) نیز به این شهر اشاره شده است، شهر قم به لحاظ علم و معرفت، نعمتی برای انسانیت است، این شهر مالامال از اماکن مقدس است. 

 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان افزود: ده ها هزار نفر از اهل علم و در راس آنها مراجع عظام تقلید در شهر قم زندگی می کنند، این شهر در طول تاریخی محدثین را در خود جای داد که آنها در دوران سختی اقدامات عظیمی داشتند، سخن درباره جایگاه شهر قم زیاد است و این شهر رهبر بزرگی به نام امام خمینی(ره) را پرورش داد، رهبری که منطقه را تغییر داد.

وی تاکید کرد: شهر قم رهبرانی را پرورش داده است که انقلاب را رهبری می کنند و در راس آنها، مقام معظم رهبری قرار دارد و جبل عامل هم قلب تپنده لبنان است و مقاومت از این منطقه آغاز شد، جبل عامل محور قدرت روز افزون مقاومت را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ترامپ با خروج از برجام به دنبال تشدید تحریم ها و افزایش فشارها علیه ایران است، ایران با توجه به احکام اخلاقی و شرعی هیچ گاه به تولید بمب هسته ای فکر نمی کند، چون رهبر معظم انقلاب فرمودند که تولید بمب هسته ای با ارزش های ما سازگار نیست.