دیدار گروهی از دانشجویان کشور هند با مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی

 

 

گروهی از دانشجویان کشور هند با حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان اظهار داشت: رسالت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد وحدت مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی است. موفقیت در این رسالت منوط به توجه به تقابل دایمی خدا و ابلیس است. د رتجزیه و تحلیل­ها و در تصمیم­گیری­ها باید به این اصل توجه داشت.

وی در ادامه افزود: ابلیس به خداوند عرض کرد:« فبعزتک لأغوینهم أجمعین إلا عبادک منهم المخلصین» توجه به این جمله سرّ پیروزی است: ۱_همت ابلیس گمراه کردن همه انسان­هاست ۲_ اگر مخلص لله باشیم در دام اختلاف ابلیس قرار نمی­گیریم.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی گفت:  پس جهاد اول ما باید جلوگیری از انحراف همه انسان­ها و تلاش برای جذب حداکثری انسان­ها باشد و دوم اینکه مراقب قوم ، مذهب و حدود جغرافیایی مانع اخلاص ما نشوند. این دو کلید ما را به اتحاد می­رسانند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: بالاترین پیروزی شیطان این است که انسان­ها فساد و خونریزی کنند و راه رسیدن او به این هدف بستن چشم و گوش فرزندان آدم برای ندیدن و نشنیدن هدایت الهی و ایجاد اختلاف بین بشریت است. فلسفه وجودی مجمع جهانی تقریب مذاهب، تلاش برای ایجاد وحدت مسلمانان در مقابله با این حربه ابلیس است.

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان گفت: خداوند متعال در قرآن بهترین راه پیروزی بر ابلیس را اینگونه فرموده است: وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿۱۷﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۱۸﴾{سوره زمر} تبعیت از قول احسن، راه نجات است. لازمه این مطلب، وجود بستر آرام و دور از تنش و مناسب برای گفت و شنود متقابل و بحث و تحقیق علمی است تا امکان فهم و درک نظریات مخاطب وجود داشته باشد. پس از آن است که در سطح عموم، اتباع از قول احسن معنا پیدا می­کند. راه رسیدن به این آرامش تسالم و توافق بر مشترکات است تا بر مبنای آن سایر موضوعات قابل بحث باشند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) علیه ظلم جهانی قیام کرد؛ مقابله فقط با شاه نبود بلکه با ظلم جهانی یعنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بود.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی اظهار داشت: شعار ملت ایران: لا اله الا الله، الله اکبر، نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود و دشمنان اسلام با این نگاه و این شعارها مشکل داشتند.

وی در پایان گفت: ۴۰ سال است که ملت ایران با تمام جنگ­ها و تحریم­های اقتصادی، سیاسی، علمی و خبری مقابله می­کنند و به یاری خداوند متعال توانسته­اند دسیسه­های دشمن را نقش بر آب کنند و در نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و اتحاد مسلمین موفق باشند.