دیدار هیات مفتیان روسیه با معاون بین الملل آستان قدس رضوی

 

هیات مفتیان روسیه که به دعوت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی به ایران آمده اند ضمن بازدید از فعالیت های آستان قدس رضوی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر موحدی معاون بین الملل آستان قدس دیدار کردند.

 

معاون بین الملل آستان قدس رضوی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات مفتیان روسیه در حرم امام رضا (ع) گفت: هم اکنون از مذاهب مختلف بلکه از تمامی ادیان به زیارت امام رضا (ع) می آیند و ما آنها را مورد استقبال و تکریم قرار می دهیم. روزانه ۵ هزار اطعام توسط حرم امام رضا (ع) صورت می گیرد.

وی در توضیح  فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی به مجموعه دارالرحمه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های آستان قدس رضوی مجموعه دارالرحمه است که در آن فعالیت های قرآنی اعم از حفظ و قرائت قرآن و پاسخ به سوالات شرعی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر موحدی گفت: اساس مذاهب شیعه و سنی یکی است و برای تقویت وحدت باید ارتباط علما جهان اسلام افزایش یابد.

معاون بین الملل آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آستان قدس رضوی آمادگی دارد با کمک و همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پذیرای علمای جهان اسلام باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با بیان اینکه هیات مفتیان روسیه مهمان سفره امام رضا بودند اظهار داشت: هیات مفتیان روسیه از بازدید فعالیت های آستان قدس رضوی  و زیارت حرم امام رضا (ع) ابراز خرسندی کردند و ابراز تمایل نمودند در آینده این گونه سفرها تکرار شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه های این هیات در مشهد مقدس افزود: زیارت حرم امام رضا (ع)، بازدید از بنیاد پژوهشهای اسلامی، بازدید از دارالرحمه و نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما دراین سفر بود.