دیدار هیاتی متشکل از علما و اندیشمندان هند با مدیر مجمع الحوار الاسلامی

 

 

 

هیاتی  متشکل از علما و اندیشمندان هند با حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مجمع الحوار الاسلامی به نمایندگی از معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند .

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک عید مبعث اظهار داشت : مردم هندوستان را مردمی معتقد می دانیم  که در هر آیینی معتقد و ملتزمند و زندگی مسالمت آمیز آنها میتواند الگوی مناسبی برای تمام مردم دنیا باشد.

 

وی افزود : معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای تحقق آرمان های وحدتی در جامعه اسلامی برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد از جمله بحث معاطات علمی .

 

ایشان در توضیح طرح معاطات علمی گفت : از آنجا که هر چه به سرچشمه نزدیکتر باشیم آب گواراتر خواهد بود درطرح معاطات علمی دریافت اعتقادات و مفاهیم عقاید و مذاهب مختلف از طریق صاحبان آن مذاهب و عقاید خواهد بود برای مثال اگر بخواهیم عقاید و مبانی فقهی مذهب حنبلی را دریافت کنیم از متخصصین همان مذهب برای تبیین آن مذهب استفاده خواهیم کرد . ما معتقدیم که رعایت این اصل موجب خواهد شد اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از پیش واضح و آشکار شود .

 

 

وی تاکید کرد : معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای تقویت همکاری های علمی و پژوهشی با علمای هندوستان آماده هر گونه همکاری در زمینه های برگزاری نشست های علمی , برگزاری دوره های کوتاه مدت تقریبی  درایران و خارج از ایران , جذب مقالات و تالیفات خواهد بود .

 

در پایان حجت الاسلام والمسلمین نگهبان افزود : مجموعه معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از هر گونه انتقاد و پیشنهادی برای رسیدن به آرمان عزتمند امت اسلامی استقبال می کند .

 

همچنین هیات هندی پس از این دیدار از کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی بازدید کردند .

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

 

 برگزاری نشست تحلیلی با عنوان « سرنوشت یک هم پیمانی»در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

بازدید جمعی از طلاب حوزه علمیه سراوان سیستان و بلوچستان از پژوهشگاه مطالعات تقریبی و مجمع الحوار

دیدار اعضای کمیسیون اوقاف و شئون دینیه پارلمان عراق با مدیر مجمع الحوار الاسلامی