دیدار هیاتی از مبلغین شیعه و سنی ماداگارسکار با مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی

هیاتی از مبلغین شیعه و سنی ماداگاسکار با حجت الاسلام والمسلمین نگهبان  مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار میهمانان محترم طی بازدید از کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی و گفتگو در مورد وحدت و تقریب در جهان اسلام، با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اندیشه تقریب آشنا شدند.

در ابتدای دیدار حجت الاسلام والمسلمین نگهبان به تبیین مبنای وحدت و تقریب پرداخت و اظهار داشت: اهل علم می دانند که مسلمانان تقریبا در ۹۰% از احکام و اعتقادات مشترک هستند ولی متاسفانه همان اختلاف اندک وسیله نفوذ دشمن شده است و تمام تلاش خود را برای پر رنگ کردن آن به کار می برد.

وی تاکید کرد: غفلت از فتنه دشمن موجب تزلزل جامعه اسلامی و غلبه کافران بر مسلمانان می گردد؛ حال آنکه خداوند چنین اجازه ای نداده اند و در آیه ۱۴۱ سوره نساء می فرماید: «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا». تحقق این قاعده نفی سبیل منوط به هوشیاری و همت همه مسلمانان است.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی  به تناسب عرف و فرهنگ کشور ماداگاسکار برای تفهیم موضوع امثله ای را بیان کرد که مورد تایید و قبول میهمانان قرار گرفت. وی گفت: دامن زدن به تفرقه مانند ترک ساخت منزل توسط اعضای یک خانواده به دلیل بحث در جزییات نهایی منزل و از دست دادن اصل زمین است.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت در جوامع اسلامی افزود:  دین اسلام امانت خداوند و رسول الله صلوات الله علیه و آله است در دست ما مسلمانان که باید در حفظ آن کوشا باشیم و حفظ آن جز با وحدت میسر نمی باشد. الگوگیری از پیغمبر صلوات الله علیه  آله و صحبه المنتجبین ما را مزین به حسن اخلاق و حسن معاشرت می کند و این مهم کلید رسیدن به وحدت جامعه اسلامی است.

در پایان این نشست که به صورت گفتمانی و تبادل نظر برگزار شد، مدیر مرکز گفتگوی مذاهب آمادگی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را برای تامین محتواهای تقریبی برای فعالیت فعالان این عرصه در سراسر دنیا اعلام کرد.