دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی به همراه هیاتی از معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در سفر به کردستان با آیت الله  شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفتگو کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت وحدت در داخل کشور گفت: برقراری وحدت پایدار در داخل کشور بسیار مهم است؛ زیرا ابتدا باید تقریب در داخل کشور عملی شود تا در منطقه و جهان اسلام هم وحدت برقرار گردد.

وی افزود: از معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توقع داریم فعالیت های خود را  در استان هایی که اهل سنت در آن ساکن هستند افزایش دهد، مخصوصا استان کردستان نیازمند برنامه ریزی دقیق از جانب معاونت ایران برای عملیاتی شدن برنامه های تقریبی است که از پیش تعیین شده بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار موثر افزود: باید دوره های آموزشی تقریبی را برای اساتید دانشگاه ها، معلمین و اصحاب رسانه برگزار نماییم .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی مجمع گفت: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب شامل چندین اداره کل است؛ اداره کل مراسمات و امور هنری، اداره کل آموزش، اداره کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی.

وی گفت: یکی از اهداف مجمع جهانی تقریب ارتباط گیری مناسب و پایدار با اهل سنت داخل کشور است و به همین منظور برنامه های متنوع و متعددی برای سفر به شهرهای سنی نشین ترتیب داده ایم تا این دیدارها و گفتگو ها به وحدتی عملی در داخل کشور بیانجامد.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی تاکید کرد: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد دوره های آموزشی پژوهشی را با موضوعات مد نظر شما در استان کردستان برگزار نماید.