دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی به همراه هیاتی از معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در سفر به کردستان با حجت الاسلام والمسلمین حیدری کبیر معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کبیر معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به همکاری مجمع جهانی تقریب و مرکز بزرگ اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی هر کدام به سهم خود فعالیت های خوبی داشته اند اما باید سطح همکاری ها را قویتر و هدفمند کنیم.
وی اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی تقریبی توسط مجمع جهانی تقریب در استان کردستان می تواند گام موثری باشد.
وی در ادامه افزود: تربیت مبلغان تقریبی یکی از موضوعات مهم است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم مجمع جهانی تقریب برای مبلغانی که قصد تبلیغ در استان کردستان را دارند یک دوره کلاس های آموزشی برگزار کند.
حجت الاسلام والمسلمین حیدری کبیر تاکید کرد: ما برای ائمه جمعه استان برنامه های ویژه ای ترتیب داده ایم که یکی از آنها تهیه مجله پیک آدینه است که بین ائمه جمعه توزیع می شود و امیدواریم مجمع جهانی تقریب ما را در تامین محتوای این مجله یاری نماید.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان با اشاره به اهمیت موضوع تقریب گفت: پیشنهاد ما به وزارت علوم این است که یک درس اختیاری با موضوع تقریب مذاهب در دانشگاه ها برگزار شود تا دانشجویان از نزدیک با این موضوعات آشنا شوند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی مجمع گفت: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب شامل چندین اداره کل است؛ اداره کل مراسمات و امور هنری، اداره کل آموزش، اداره کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی.
وی گفت: یکی از اهداف مجمع جهانی تقریب ارتباط گیری مناسب و پایدار با اهل سنت داخل کشور است و به همین منظور برنامه های متنوع و متعددی برای سفر به شهرهای سنی نشین ترتیب داده ایم تا این دیدارها و گفتگو ها به وحدتی عملی در داخل کشور بیانجامد.
وی در ادامه افزود: همچنین ارتباطات قوی بین مجمع جهانی تقریب مذاهب و علمای اهل سنت کشورهای اسلامی منطقه برقرار شده است تا روند برقراری وحدت در جهان اسلام بهبود یابد.
مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی، نقد مدرنیته، دشمن شناسی، جنگ نرم از مهمترین دوره هایی است که تا کنون با حضور گسترده علاقمندان در مجمع جهانی تقریب برگزار شده است.
وی در پایان برگزاری نشست ها و همایش های تقریبی با حضور اهل سنت را بسیار مفید دانست و افزود: امیدواریم شاهد تعداد بیشتری از نشست ها و همایش های تقریبی با حضور گسترده علما و طلاب اهل سنت در کشور باشیم زیرا هرچه گفتگو بیشتر باشد روابط قویتری شکل خواهد گرفت.