دیدار مدیر جامعه المصطفی استان گلستان با معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی مدیر جامعه المصطفی استان گلستان ضمن حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون  پژوهشگاه مطالعات تقریبی و مدیران معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب دیدار و گفتگو کردند.

 

در این جلسه علاوه بر موضوعات پژوهشی در زمینه های قرآنی، آموزشی و گفتگوی مذاهب هم بحث و گفتگو شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری این دیدار اظهار داشت : همگان می‌دانیم قدر جامع فعالیت‌های ما و همه فرقه‌های اسلامی برنامه‌های قرآنی است. خوشبختانه با رویکرد جدیدی که مجمع جهانی تقریب مذاهی اسلامی به همت معاونت فرهنگی و تحت درایت حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان درباره فعالیت های قرآنی اتخاذ کرده فهرستی از کارهای قرآنی در دست اقدام است که به فراخور ظرفیت های جامعه المصطفی در استان گلستان می توانیم به صورت مستمر همکاری کنیم.

وی افزود : برای اولین برنامه که پیشنهاد می شود حداکثر در هر فصل تکرار شود برگزاری محافل انس با قرآن کریم است . این جلسات با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و با اجرای مشترک برادان اهل سنت و گروه اعزامی از قم برگزار می شود . قرائت قرآن ، سخنرانی قرآنی ، بهرمندی از حافظ کل قرآن، اجرای تواشیح و همخوانی، اهدای هدایا و تجلیل از بهترین‌های قرآنی هر منطقه  محتوای محافل انس با قرآن کریم است. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد با هماهنگی جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان در اسرع وقت برنامه های یاد شده را اجرا کند .

همچنین حجت الاسلام والمسلمین تقوی مدیر جامعه المصطفی استان گلستان ضمن ابراز خرسندی، از برنامه های پیشنهادی استقبال نمود و امادگی خود را برای برگزاری این برنامه ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام نمود.

مدیر جامعه المصطفی استان گلستان افزود: مجموعه جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان حدود ۵۰۰ طلبه از مذاهب اهل سنت را در خود جای داده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به چهار هزار طلبه افزایش یابد.