دیدار شیخ احمد زین با آیت الله اراکی

 

 

 

شیخ “احمد زین” رئیس شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان روز سه شنبه با آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار تقریب، در این دیدار که در دفتر آیت الله اراکی در قم برگزار شد، دو طرف پیرامون مسائل مهم جهان اسلام بویژه شرایط کنونی لبنان و ضرورت تقویت وحدت میان امت اسلامی به بحث و گفتگو پرداختند.
 
همچنین در این دیدار دو طرف پیرامون تحرکات گروههای افراطی و تکفیری در منطقه و حمایت رژیم صهیونیستی از این گروهها در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار پیرامون وضعیت انتخابات پیش رو کشورمان و تلاش های دشمنان جمهوری اسلامی برای اختلاف افکنی در این انتخابات توضیحاتی دادند.

شیخ احمد زین در این دیدار با بیان اینکه متأسفانه برخی از مسئولان کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ارتباط مستتقیم دارند، اظهار داشت: برخی ها تلاش می کنند که درگیری های جهان اسلام را اختلاف بین شیعه و سنی نشان دهند در حالیکه همه این درگیری ها سیاسی و ناشی از فتنه انگیزی دشمنان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی است.

 شیخ احمد زین: هدف از دعوت به وحدت اسلامی، دست کشیدن از عقائد و مذاهب نیست

علامه شیخ احمد زین سه شنبه  درجمع کارکنان خبرگزاری حوزه و معاونت بین الملل حوزه های علمیه باتشریح فعالیتهای «تجمع علمای مسلمین لبنان» گفت: این تجمع از ۲۷۰ عالم شیعه و اهل سنت در  لبنان تشکیل شده که دیدارهای روزانه، هفتگی و ماهانه دارند و هدف آن گسترش وحدت و اخوت بین برادران مسلمان است.
 
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با تأکید بر اهمیت موضوع وحدت، ابراز داشت: همه ما باید ملتزم به وحدت میان مسلمانان باشیم؛ چراکه آن، هدف حقیقی اسلام است و خداوند متعال نیز با آیه وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ بر این موضوع تأکید کرده است.
 
این عالم اهل سنت افزود: هدف از دعوت به وحدت اسلامی، دست کشیدن از عقائد و مذاهب نیست؛ چراکه وجود مذاهب گوناگون نیاز امروز جامعه اسلامی است و برخی از آنان متناسب با منطقه و فرهنگ های خاص است بلکه هدف از وحدت این است که مسلمانان درکلمه توحید جمع شوند و بر اصول مشترک میان خود تکیه کنند.
 

علامه شیخ احمد زین یادآور شد: مسلمان مباحث مشترکی در واجبات و محرمات داشته و بر بسیاری از آنان اتفاق نظر دارند؛ پس باید بر این مسائل تأکید داشته و بر اساس آن متحد باشند.
 
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید رهبری واحد داشته باشد، تصریح کرد: وحدت با داشتن رهبری و مجلسی واحد شکل خواهد یافت که بهترین شخص برای این رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای است.
 
این عالم اهل سنت افزود: تشکیل مجلس واحد بین مسلمین بسیاری از نیازها، مشکلات و اختلافات موجود در دنیای اسلام را برطرف و بر مشترکات تأکید می کند.
 
علامه شیخ احمد زیّن در ادامه با اشاره به تفرقه افکنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست در دنیای اسلام، بیان داشت: این کشورها تلاش می کنند تا بین مسلمانان فتنه ایجاد و مذاهب را با یکدیگر درگیر کنند تا از این طریق، کشورهای مسلمان ضعیف شده و ثروت آنان را به غارت ببرند.
 
وی اظهار داشت: این کشورها به دنبال سلطه بر دنیای اسلام هستند که نمونه آن فلسطین اشغالی است که متأسفانه با اینکه تعداد مسلمانان بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر است؛ ولی هنوز نتوانسته است این کشور را از دست اسرائیل اشغال گر خارج سازد.
 
عضو تجمع علمای مسلمین لبنان به موضوع وهابیت نیز اشاره کرد و گفت: وهابیت مذهب جدیدی نیست؛ بلکه از صدها سال قبل وجود داشته؛ اما پشت پرده داعش و گروههای تکفیری، آمریکا و اسرائیل است که با روی کار آوردن وهابیت و تأسیس کشورهای عربستان و امارات از طرف انگلیس به دنبال خرابکاری و فتنه انگیزی در منطقه و بین مسلمانان است.
 
این عالم اهل سنت در پایان ابراز داشت: وظیفه کشورهای اسلامی در این برهه از زمان این است که حول محور رهبری آیت الله العظمی خامنه ای گردآمده و با تشکیل مجلس واحد اسلامی بر مسائل و مشکلات موجود تصمیم گیری و دست بیگانگان را کوتاه کنند.