دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با آیت الله العظمی نوری همدانی

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل  مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه دیدار ها ی خود با مراجع عظام به منظور معرفی موسوعه گرانسنگ « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » با آیت الله العظمی نوری همدانی  دیدار و گفتگو کردند .

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه ۲۰ جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  ۱۳ سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است .

 

 دکتر مختاری با اشاره به دیگر تالیفات پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر تالیفات مهم این پژوهشگاه کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه  و کتاب فی سبیل الامه الاسلامیه است . و همچنین کتاب اهل السنه من وجهه نظر الشیعه  در حال تدوین است .  

 

دکتر مختاری ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به ایشان  جهت شرکت در مراسم رونمایی افزود : رونمایی از این موسوعه گرانسنگ  ۵ مهر در دارالشفا حوزه علمیه و با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد . و انشاالله یک دوره از این موسوعه را به مراجع عظام ایران و نجف اهدا خواهیم کرد .

 

همچنین آیت الله العظمی نوری همدانی ضمن تقدیر از پژوهشگاه مطالعات تقریبی جهت چاپ این مجموعه گرانسنگ گفتند: این مجموعه نشان از تلاش بی وقفه محققان حوزه است و ما باید با استفاده از این موقعیت ها فقه اهل بیت (ع) را به دنیا نشان دهیم .

 

ایشان افزودند: نکته دیگر و قابل ذکر در مورد این کتاب چاب نفیس و مناسب این کتاب است که در عرضه موفق آن موثر خواهد بود .

 

آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان اظهار داشتند : بنده در اسرع وقت به مطالعه این موسوعه پرداخته و نظر خود را به شما خواهم گفت .