دیدار رئیس سازمان امت واحده پاکستان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس سازمان امت واحدت پاکستان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

 

رئیس سازمان امت واحده پاکستان ضمن تشکر از مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: بنده بیش از ۲۰ سال است که در کشور پاکستان مشغول فعالیت های فرهنگی و پژوهشی هستم، از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکر می کنیم که همواره حضوری فعال در کشور پاکستان داشته و امیدواریم این همکاری ها مستدام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: کتاب هایی که علمای اهل سنت پاکستان  در جهت تقریب مذاهب و با  قرآن کریم و محبت اهل بیت علیهم السلام نوشته اند ظرفیت بالایی برای چاپ و نشر گسترده دارد که امیدواریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ما را در این مسیر همراهی کند.

وی افزود: اردو زبانان بیشترین تعداد مسلمان در جهان اسلام را تشکیل می دهند، به همین سبب  کتاب هایی که به زبان اردو نوشته شده کمک بسزایی به وحدت مسلمانان دارد.

عضو سابق شورای ایدئولوژیک اسلامی پاکستان با اشاره به تبلیغات مسموم برخی معاندان و معارضان وحدت امت  اسلامی نسبت به دوگانگی قرآن شیعه و اهل سنت ابراز امیدواری کرد شورای دارالقرآن پاکستان که مسئول اصلاح قرآن و حفظ رسم الخط دراین کشور است برای همکاری های بیشتر به ایران سفر کنند و با چاپ قرآنهای مشترک در ایران و پاکستان به این جریان مبارک کمک نمایند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان با تاکید بر استمرار حرکت های تقریبی در جهان اسلام بویژه در کشور برادر و دوست پاکستان، نسبت به فعالیت های مورد اشاره ایشان تاکید و برخی از برنامه های پیش رو در سال جدید را تبیین نمود.

وی افزود: متاسفانه در همه کشورهایی که جریان وهابیت مشغول فعالیت است ما شاهد این شبهه هستیم که قرآن شیعه و اهل سنت متفاوت است. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درصدد است قرآن هایی را به همین منظور چاپ و عملا به این شبهه پاسخ دهد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب در پایان گفت: اداره کل امور قرآنی برنامه های فراوانی در خصوص مباحث قرآنی در جهان اسلام دارد که یکی از مهمترین آنها چاپ همین قرآن ها است.