دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی انگلستان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری

 

 

 

جمعی از علمای شیعه و سنی انگلستان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری صبح پنج شنبه ۱۹ فروردین در پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار کردند .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن خوشامدگویی به هیات علمای شیعه و سنی انگلستان به تشریح فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی پرداخت .
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری با اشاره به گرو های پژوهشی فعال در پژوهشگاه افزود : طرح های مختلفی در گروه های پژوهشی این پژوهشگاه در حال بررسی است همچنین تا کنون فعالیت های متعددی در علوم مختلف اسلامي از جمله فقه مقارن و علوم قرآني انجام شده است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر فعالیت های این پژوهشگاه تکمیل موسوعه  احاديث مشترك بين شيعه و اهل سنت است كه حدود ۳۲ جلد شده و بزودي در لبنان چاپ مي شود.
دکتر مختاری در پایان ضمن ابراز خوشنودی از انجام این سفر و دیدارهای  این هیات با مراجع عظام گفت : امیدوارم جلسات بعدی در کشور انگلستان و با حضور علمای مسلمان در آن کشور برگزار شود .
همچنین حجت الاسلام والمسلمین پی سپار مدیر گروه زبان و زبان شناسی با اشاره به کتاب های چاپ شده در پژوهشگاه گفت : اين پژوهشگاه  اساساً براي مطالعات تقريبي بين مذاهب اسلامي تأسيس شده و تمام كتب آن در تمام بخش هاي مختلف علوم اسلامي از اين منظر مطالعه و تدوين و چاپ شده است. چنانچه بعد از فرستادن اين كتاب ها براي شما نظر و نقدي پيرامون هر يك از بخش هاي كتاب هاي مذكور داشتيد براي ما بفرستيد تا آنها را مورد لحاظ قرار دهيم و اگر خودتان اثري در اين زمينه داشتيد و يا در آينده نوشتيد براي ما بفرستيد تا آن را چاپ كنيم و نسخه هايي براي خود شما بفرستيم.

لازم به ذکر است این هیات به دعوت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایران آمده است و در چند روز گذشته دیدارهای متعددی با مراجع عظام تقلید داشته اند .