دیدار آیت الله اراکی و نبیه بری

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز دوشنبه با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله اراکی پس از این دیدار که با حضور محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد، اظهار داشت: با نبیه بری درباره دسیسه هایی که اهداف آنها ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و ایجاد فتنه بین ملت های اسلامی و دیگر ملت های منطه است ، گفت و گو کرده است.

وی افزود: نبیه بری بر ضرورت تلاش های مستمر برای ایجاد وحدت کلمه و اتحاد مسلمانان در رویارویی با تکفیری ها و فتنه گران در منطقه تاکید کرد.

آیت الله اراکی گفت: رییس مجلس لبنان تاکید کرد که فلش قطب نماها باید بسوی دشمن اصلی در منطقه یعنی دشمن صهیونیستی و نیروهای استکباری حامی آن متمرکز شود.

وی افزود: نبیه بری خاطرنشان کرد که جبهه مقاومت اسلامی و ملی باید تمام تلاش خود را برای رویایی با دشمن صهیونیستی متمرکز کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: شکی وجود ندارد فتنه گران در منطقه ما که درصدد ایجاد تفرقه میان امت اسلامی هستند مورد حمایت صهیونیست ها و استکبار جهانی قرار دارند.

آیت الله اراکی گفت:طرح تاسیس اتحادیه علمای مقاومت مورد استقبال رییس مجلس لبنان قرار گرفت و برضرورت نقش آفرینی علما در ایجاد تقریب و وحدت میان امت اسلامی و رویارویی با دشمن صهیونیستی و افشای توطئه های این دشمن اشغالگر تاکید کرد.

وی با اشاره به یک توطئه صهیونیستی برای تکه تکه کردن منطقه به کشورهای طایفه ای با هدف توجیه تشکیل رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، هشدار داد که اگرجنگی در منطقه براساس اختلافات مذهبی و دینی شروع شود، این جنگ هرگز بزودی ها پایان نخواهد یافت.