دیدار آیت الله اراکی و رئیس سازمان صدا و سیما

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی : شرایط امروز جهان اسلام بسیار سخت است و سخت ترین جنگها را تجربه می کنیم و از سازمان صدا و سیما می خواهیم که به هر ترتیبی که می تواند ما را در این جنگ یاری نمیاد .

“آیت الله اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز چهارشنبه در دیدار با دکتر “محمد سرافراز” رئیس جدید سازمان صدا و سیما ضمن تبریک به ایشان به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس این سازمان اظهار داشت: امیدوار هستیم در دوره جدید شاهد جهش و پیشرفت بیشتری در صدا و سیما باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جهان اسلام بسیار سخت است و سخت ترین جنگها را تجربه می کنیم اظهار داشت در گذشته چه قبل و چه بعد از انقلاب جنگهای زیادی را تجربه کرده ایم اما هیچ کدام از این جنگها به گستردگی جنگ کنونی نیست، جنگی که علیه اسلام و انقلاب اسلامی و دین رسول خدا(ص) و مکتب امیرالمؤمنین(ع) است.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه اگر با تمام قوا در این جنگ کار نکنیم نمی توانیم پیروز شویم، اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزارهای این جنگ ابزار رسانه است و از صدا و سیما می خواهیم که به هر ترتیبی که می تواند ما را در این جنگ یاری نماید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: رسانه ملی باید پیرامون موضوع وحدت و تقریب کمی جدی تر و محکم تر وارد عرصه شود زیرا دشمن با انواع رسانه ها و شبکه های ماهواره ای تلاش می کند تا میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند .

وی افزود: صدا و سیما باید در این زمینه یک بازنگری در برنامه ها و تولیدات خود داشته باشد و موضوع وحدت و تقریب باید به عنوان یک سیاست کلان در برنامه های لحاظ شود.

آیت الله اراکی افزود: باید برنامه ها و فیلم های مستندی پیرامون خدمات نظام به مناطق اهل سنت نشین تهیه شود زیرا دشمن همواره تبلیغ می کند که نظام برای اهل سنت و سایر اقلیت ها کاری انجام نداده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برای نمونه تا قبل انقلاب کمتر از ۱۰۰۰ مسجد اهل سنت در کشور وجود داشت اما اکنون این رقم به ۱۲ هزار مسجد می رسد همچنین مناطق اهل سنت ایران قبل از انقلاب فاقد هر گونه امکاناتی بودند اما بعد از انقلاب همانند سایر مناطق ایران از امکانات مختلف برخوردار شده اند. نظام هیچ تفاوتی میان اهل سنت و شیعه قائل نیست بنابراین این مسائل مهم باید در صدا و سیما برجسته شود.

وی افزود: درخواست ما این است که روی این مسائل بیشتر کار شود و صدا و سیما بر خدمات نظام به اقوام مختلف از جمله اهل سنت تأکید بیشتری کند زیرا الان هیچ تبعیضی برای ارائه خدمات به مردم ایران وجود ندارد.

در ادامه محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما طی سخنانی اظهار داشت: هرچند در حال حاضر اتفاقات دردآوری در حال وقوع در منطقه است اما نگاه من نسبت به اینده منطقه بسیار روشن و مثبت است.

وی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و عراق گفت: هدف آمریکا از این حملات این بود که جمهوری اسلامی را در محاصره قرار دهد اما در این هدف خود ناکام ماند و مجبور شد که نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند. اما باز هم از اقدامات کینه توزانه خود کوتاه نیامد و دوباره سعی کرد که با مطرح کردن تکفیر و ایجاد فتنه مذهبی عراق را از درون دچار مشکل کند.

رئیس سازمان صداو سیما افزود: بیداری اسلامی شکل گرفته در کشور های منطقه هرچند در ابتدا علیه استبداد داخلی بود اما در ادامه شاهد بودیم که آمریکا به شدت از این بیداری ضربه خورد و مهره های
آمریکا یکی پس از دیگری در منطقه ساقط شدند یا در معرض سقوط قرار گرفتند بنابراین آمریکا اقدام به طراحی فتنه مذهبی کرد، این فتنه ابتدا در سوریه آغاز شد که موفق نبود و سپس آنرا به عراق و لبنان کشاندند که این جنگ داخلی و فتنه مذهبی در عراق هم با شکست مواجه شد و یک بیداری اسلامی جدیدی در منطقه علیه فتنه انگیزی های غرب طی ماههای اخیر شکل گرفته است
.

وی با یاداوری این نکته که در حال حاضر عمده برخوردها و درگیریها با داعش و نیروهای تکفیری در مناطق سنی نشین عراق است و در این مناطق مسلمانان شیعه و سنی درکنارهم به مقابله با تکفیری ها پرداخته اند، افزود: اگر در سایر مناطق و دیگر مسلمانان نیز در برابر جریان تکفیری وابسته بیدار شوند، بیداری اصلی اتفاق خواهد افتاد.

دکتر سرافراز در پایان تأکید کرد: هرگونه همکاری پیرامون اهداف و برنامه های مجمع نیاز باشد این سازمان دریغ نخواهد کرد.

لازم به ذکر است، در این دیدار حجت الاسلام و المسلیمن سید موسی موسوی قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب، دکتر محمد رضا گلرو معاونت برنامه ریزی و اجرایی مجمع، دکتر جبلی معاون بین الملل مجمع، حجت الاسلام و المسلمین حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع، دکتر سعید فانیان مدیرعامل خبرگزاری تقریب،مهندس علی مقدس دستیار ارشد و نماینده ویژه دبیر کل مجمع و خانم دکتر طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و برخی از مدیران و مشاوران مجمع جهانی تقریب حضور داشتند.

مرجع:تنا