دیدار آیت الله اراکی با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: غربیها به خوبی دریافته اند که برای مقابله با دین اسلام بهترین راه ایجاد تفرقه است و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

 

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب امروز ضمن دیدار با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و تشکر از ایشان به منظور حضور در همایش تقدیراز پایان نامه های تقریبی ،یک دوره از کتب چاپ شده توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را به ایشان اهدا کردند.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب ، مقابله با جریانهای تفرقه انگیز، تهاجمات و فتنه های دشمن را در عرصه تقریب مذاهب از مهمترین اهداف این مجمع برشمرد.

وی با بیان اینکه دشمن سرمایه گذاری وسیعی را در زمینه ایجاد تفرقه بین مسلمین و به خصوص ۲ مذهب شیعه و سنی انجام داده است، افزود: غربیها به خوبی دریافته اند که برای مقابله با دین اسلام بهترین راه ایجاد تفرقه است و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

آیت الله محسن اراکی با اشاره به برنامه های ضد دینی و تفرقه انگیز دشمنان در دورترین نقطه جهان مانند جزایر موریتانی و روستا های دور افتاده افریقا اظهارداشت: این برنامه ها بیانگر این حقیقت است که دشمن به راحتی از این عرصه عقب نشینی نخواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب موضوع تفرقه بین شیعه و سنی، حمایت از ترویج گروهای افراطی شیعه را از مهمترین و اولویت ترین برنامه های غربی- صهیونیستی در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود:گروهای افراطی شیعه کسانی بوده اند که درحوادث اخیر غزه نقش بسزایی در حمایت از کشتار بیرحمانه مردم فلسطین بدست اسرائیل و حمله به کمک های بشر دوستانه ایران داشته اند .

آیت الله اراکی در پایان گفت: غربیها با تحریک روحیه ستیزه جویانه و حس خصومت دراین نوع گروه ها علیه شیعه، آنها را ترغیب به ریختن خون شیعه کرده بودند و به آنها القاء کرده اندکه ریختن خون شعیان حلال است.