دیدار آیت الله اراکی با آیت الله وحید خراسانی

 

 

 

 

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب روز پنج شنبه با آیت الله “وحید خراسانی” از مراجع عظام دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار تقریب، در این دیدار منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب، دکتر ناظمی اردکانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی، دکتر محمد حسن تبرائیان و حجت الاسلام صادق گلزاده حضور داشتند.
 
آیت الله اراکی در ابتدای این دیدار ضمن تشریح فعالیت ها و اهداف و برنامه های مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت:اگر خاطر مبارک باشد در ابتدای مسئولیت حقیر در مجمع جهانی تقریب خدمت حضرتعالی رسیدم، و حضرتعالی محبت کردید مبارک فرمودید و دستور دادید که به محضر امام رضا (ع) مشرف شوم از طرف حضرت موسی ابن جعفر (ع) و حضرت معصومه (س) حضرت را زیارت کنم و از ایشان درخواست کنم این مأموریت را از جانب ایشان انجام دهم، بنده هم امتثال امر کردم. الان هم بهمراه همکاران و معاونین مجمع تقریب خدمت حضرتعالی رسیدیم تا اگر امر یا دستوری دارید اجرا کنیم. راهبرد ما و هدف ما در مجمع تقریب اجرای این فراز از زیارت جامعه است که فرمودند: بولایتکم تمت الکلمة، وعظمت النعمة و ائتلفت الفرقة، و واقعا هدف ما عمل در راستای جلب رضایت ائمه طاهرین (س) است و بحمدالله توفیقات زیادی هم در این امر حاصل شده که در نتیجه شاهد دشمنی گروههای تکفیری و افراطی با تقریب مد نظر مان هستیم.
 
در ادامه این دیدار آیت الله وحید خراسانی طی سخنانی اظهار داشت: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلم چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: صلّوا في مساجدهم- در مساجد آنها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آنها را، احوال بپرسید از غُیّب آنها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می شود. این ها دین ما را، مذهب ما را نشناختند. ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آنها.
 
وی تأکید کرد: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مرضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، انشاءالله با این روش عمل شود.
 
آیت الله وحید خراسانی در پایان خطاب به آیت الله اراکی اظهار داشت: واقعا ما پدر شما را فراموش نمی کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده انشاءالله، توفیقات شمارا از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف بیارید…صحبة اربعین یوماً قرابة فکیف بصحبة سبعین سنة، ما با مرحوم ابوی شما سال‏ها قرین بودیم.

لازم به ذکر است، چندی قبل نیز آیت الله اراکی با آیات عظام مکارم شیرازی، مصباح یزدی و سبحانی دیدار و گفت و گو کرده بودند.