دیدار آیت الله اراکی با آیت الله مصباح یزدی

 

 

 

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب به همراه حجت الاسلام والمسلمین اوحدی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ظهر شنبه در قم با آیت الله “مصباح یزدی” دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله اراکی در ابتدای این دیدار طی سخنانی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی طی روز های ۶ الی ۸ دیماه در تهران، اظهار داشت: کنفرانس وحدت امسال نسبت به سال های قبل بسیار متنوع تر است و امسال علاوه بر حضور علما و اندیشمندان از دانشگاهیان، سیاسیون و اصحاب رسانه نیز دعوت شده است .

وی افزود: امروز قوای کفر دست به دست هم داده و نیروهای خود را بسیج کرده اند تا به هر طریقی بتوانند در بین جامعه اسلامی خصومت، دشمنی و جنگ مذهبی را ایجاد و گسترش دهند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: آنها تلاش می کنند حتما جبهه بندی سنی و شیعه به وجود بیاورند تا از این طریق بتوانند جنگ شیعه و سنی را راه بیاندازند و سنی را علیه شیعیان و شیعیان را علیه سنی ها تحریک کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اقدامات بسیار زیادی برای مقابله با تلاش های دشمنان انجام داده است و اتحادیه های مختلفی نظیر اتحادیه بانوان جهان اسلام، اتحادیه تجار و بازرگانان، اتحادیه دانشگاهیان، کمیته مساعی حمیده، اتحادیه علمای مقاومت و اتحادیه احزاب مقاومت را تشکیل داده تا از این طریق اقشار مختلف جامعه را درگیر مسئله تقریب و وحدت کند تا آنها هم وارد این عرصه شوند و با این توطئه ها مقابله کنند.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به شرایط سخت کنونی جهان اسلام تأکید کرد: تاکنون تاریخ اسلام چنین وضعیت سختی را نداشته است زیرا دشمنان با همه امکانات بسیج شده اند تا جنگ شیعه و سنی گسترده ای را در جهان اسلام ایجاد کنند.

آیت الله مصباح یزدی نیز در این دیدار تأکید کرد: خدا را شکر می کنیم که یکی از شاخصه های برکات انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن زمینه برای نزدیکی بیشتر مسلمانان و فراهم نمودن زمینه برای حل اختلافات ناشی از کج اندیشی و کج فهمی ها است.

وی اظهار داشت: اگر کلی تر نگاه کنیم هدف آفرینش و تحولاتی که برای بشر پیش آمده و در آینده پیش خواهد آمد این است که حق بیشتر جلوه کند و طرفداران حق بیشتر شود بنابراین از تقدیرا الهی است که انسانها از مراحلی عبور کنند تا بشر بیشتر متوجه شود که کج فهمی ها و کج اندیشی ها چه آثار سوئی دارد و آماده شوند تا یک حکومت عدل و حق را بپذیرند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه مشکلات کنونی یک امتحان الهی است، تأکید کرد: امتحان الهی مراتبی دارد و هرچه مراتب ان بالاتر برود امتحانش سخت خواهد شد و سختی امتحان برای این است که قدرت بشر بیشتر شود و جامعه انسانی آماده تکامل بیشتری گردد. بنابراین خلاف تصور نیست که ما ر روز با امتحان های سخت تری مواجه شویم.

این استاد حوزه با بیان اینکه جای تأسف دارد که برخی از طرفداران حق دچار اشتباه و انحراف می شوند و مشکلات را مضاعف می کنند، تأکید کرد: اما آنچه مهم است این است که کسانی که از فراست و تجربه بیشتری برخوردارند به دنبال اجرای طرح هایی باشند که از امکانات موجود بیشترین بهره را ببرند. راه مقابله با دشمن مشخص است اما باید ببینیم کدام یک اولویت دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با نقشه های دشمن نیاز به یک مدیریت دارد تا از امکانات موجود بهترین بهره را ببرد، اظهار داشت: از نظر منطقی مهمترین کار، کار فرهنگی است چون هر کاری که انسان می کند از فکرش سرچشمه می گیرد و هرچه تلاش شود تا مردم بهتر بفهمند جلوی اشتباهات گرفته می شود و کمک برای فهم صحیح، بهترین خدمت است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه دشمنان اسلام نه دلشان برای شیعه می سوزد و نه برای سنی، اظهار داشت: بلکه آنها بی دینان دنیا پرستی هستند که فقط به دنبال دنیا و ریاست هستند و چون جمهوری اسلامی ایران مطیع آنها نشده همواره با ایران دشمنی می کنند.