دیدار آیت الله اراکی با آیت الله سید محمد سعید حکیم

 

 

 

 

آیت الله حکیم در این دیدار با بیان اینکه یکی از نیازمندی های ما در جامعه اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است، اظهار داشت: باید با هرگونه رفتارهای تفرقه انگیز بین مسلمین و بویژه شیعیان پرهیز کرد.

 

به گزارش خبرنگار تقریب از نجف، آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب که در نجف به سر می برد روز شنبه با آیت الله سید “محمد سعید حکیم” از آیات عظام نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ابتدای این دیدار گزارشی از حضور کاروان تقریب متشکل از علمای شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

 

در ادامه این دیدار آیت الله حکیم ضمن قدردانی از این حرکت ارزنده و ارزشمند تقریبی، اظهار داشت: موضوع راهپیمایی اربعین شبیه معجزه است.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه علما و خطبای شیعه نباید گفتاری توهین آمیز نسبت به دیگر مذاهب اسلامی داشته باشند، اظهار داشت: از جمله مواردی که در این زمینه پیگیری کردیم مربوط به خطبای عتبات در کربلا بود به آنها گفتیم که این سخنرانان از سخنانی که موجب تفرقه و برانگیخته شدن احساسات پیروان دیگر مذاهب اسلامی می شود پرهیز کنند که در نتیجه این توصیه برخی از خطبای عتبات از سخنرانی منع شدند که بعد از منع شدن به بنده مراجعه کردند که گفتم این توصیه را من کرده ام.

 

آیت الله حکیم با بیان اینکه یکی از نیازمندی های ما در جامعه اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است، اظهار داشت: باید با هرگونه رفتارهای تفرقه انگیز بین مسلمین و بویژه شیعیان پرهیز کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید از هیچ تلاشی برای ایجاد الفت و وحدت میان شیعیان فروگذار کرد، خطاب به آیت الله اراکی گفت: شما شایستگی لازم برای این مسئولیت مهم را دارید و خواهشمندم در این راستا نیز سهیم باشید.