دیدارهای آیت الله اراکی در سفر به عراق

 

 

 

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به منظور مقابله فکری علیه افراط گرایی در رأس هیئتی جهت دیدار با مسئولان و علمای عراق روز چهارشنبه ۲۶ اسفند به این کشور سفر کرده است.

دیدار آیت الله اراکی با نخست وزیر عراق

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب روز پنج شنبه در بغداد با “حیدر العبادی” نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار دو طرف راههای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت میان امت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آیت الله اراکی و العبادی همچنین گسترش تلاش های فکری، فرهنگی و آموزشی را با هدف مقابله با افراط گرایی و پاسخگویی به افکاری که کشتار و نابودی و آوارگی مردم را مجاز می داند، ضروری دانستند.
 

دیدار آیت الله اراکی با رئیس پارلمان عراق
 
آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب صبح روز پنج شنبه با دکتر “سلیم الجبوری” رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار دو طرف پیرامون مناسبات دو کشور در زمینه های فرهنگی بویژه ضرورت تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و همچنین چگونگی مقابله با تفکر تکفیری بحث و تبادل نظر کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های رئیس پارلمان عراق  در زمینه تقویت وحدت اسلامی در عراق، اظهار داشت: نقش عراق در حل مسائل و مشکلات پیرامون امت اسلامی بویژه نزدیک کردن امت اسلامی بسیار مهم و حیاتی است.

در این دیدار منوچهر متکی معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب، محمد رضا گلرو معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب و حسن دانایی فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق حضور داشتند.
 

دیدار آیت الله اراکی با ابراهیم جعفری و نوری مالکی

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه سفر خود در روز پنج شنبه به صورت جداگانه با  ابراهیم جعفری وزیر خارجه و نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق دیدار گفتگو کرد.
 
آیت الله اراکی بعد از دیدار با ابراهیم جعفری در ادامه برنامه هایش با نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق دیدار کرد که در این دیدار طرفین درباره همکاری و تعامل برای تحکیم وحدت مسلمانان و گسترش روح برادری در جوامع اسلامی گفت وگو کردند.
 
آیت الله اراکی در جریان دیدارهایش در بغداد از آمادگی سازمان ها و موسسات زیر مجموعه مجمع تقریب مذاهب جهت طرح ها و برنامه هایی که به وحدت بیشتر مسلمان کمک کند، خبر داد.
 
سفر آیت الله اراکی به عراق از سوی کارشناسان ، تلاشی برای مقابله مشترک فکری علیه افراط گرایی ارزیابی شده است.
 

مرجع : تنا