دکتر مختاری در نشست تخصصی بانوان فرهیخته خراسان جنوبی : کرامت انسانی مبنای نخست تفکر اصیل اسلامی است

 

 

 

 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی  گفت: کرامت انسانی مبنای نخست تفکر اصیل اسلامی است که در راستای آن همه انسانها بدون در نظر گرفتن جنسیت، ملیت ، زبان و نژاد دارای ارزش و اعتبار هستند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر  “محمد حسین مختاری” صبح شنبه در نشست تخصصی بانوان فرهیخته و فعال خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر غربی بر مبنای خواسته های انسان بنیانگذاری شده است، گفت:  لذت گرایی و رسیدن به امیال دنیوی و در نهایت پوچ گرایی غایت این تفکر است.

 

دکتر مختاری با اشاره به مطالعات تقریب در مقایسه تطبیقی تفکر اسلام و غرب اظهار کرد: در زندگی بر مبنای تفکر اسلامی انسان برای تعالی و جاودانگی و ابدیت آفریده شده و همه ابعاد آن از قداست برخوردار است.

 

وی ادامه داد: کرامت انسانی مبنای تفکر اصیل اسلامی است که در راستای آن همه انسانها بدون در نظر گرفتن جنسیت، ملیت ، زبان و نژاد دارای ارزش و اعتبار هستند.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت : این در حالی است که در تفکر غرب انسان برای این جهان آفریده شده و هیچ چیز دارای قداست، وجود ندارد.

 

مدیر موسسه عروه الوثقی  با بیان اینکه نگاه اسلامی به نهاد خانواده و جایگاه زن نگاه متعالی است، بیان کرد: این در حالی است که تفکر غربی نگاه کالا محور به زن و جایگاه او در زندگی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکترمختاری حضرت فاطمه زهرا (س) را نمونه جامعی از شخصیت متعالی زن مسلمان دانست  و افزود: نگاه حیاتبخش اسلامی در زندگانی این شخصیت معصوم درخشیده و به بشریت منتقل شده است.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان کرد:غربی ها به دلیل عدم برخورداری از چنین الگوهای جامعی، هدفمندی زندگی را فراموش و با تفکر اومانیستی به سمت ناکجا آباد پیش می روند.