دومین جلسه شورای تقریب حوزه برگزار شد

دومین جلسه شورای تقریب حوزه چهارشنبه شب مورخ ۲۳/۹/۹۰ در معاونت بین الملل حوزه با حضور کلیه اعضاء این شورا برگزار شد. در این جلسه ابتدا خبرهای تقریبی داخل و خارج کشور توسط دبیر خانه شورای تقریب و دیگر اعضاء مطرح شد؛ سپس حجت الاسلام و المسلمین زمانی ریاست محترم معاونت بین الملل حوزه علمیه به بیان راهکارهای اساسی تقریب مذاهب پرداخت.

ایشان ضمن تاکید بر ضرورت حضور فرهنگ تقریب در حوزه گفت: آشنایی با واقعیت اندیشه های مذهبی یکدیگر و از بین رفتن تمام شناخت های غلط، از جمله راهکارهای تقریب مذاهب اسلامی است.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای محترم شورا در جهت گسترش فکر تقریبی در مجامع علمی حوزوی و تقویت این شورا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ریاست شورای تقریب، گفت: تقریب نیاز مبرم به صداقت و شفافیت دارد و بدون آن نمی تواند به موفقیت دست یابد. وی با توجه به نظرات اعضاء، گفت: شورای تقریب مراکز حوزه، نهادی مشورتی است که عمده فعالیت آن را تحلیل و بازتحلیل تحولات جهان اسلام، سیاستگزاری تقریبی و پیشنهاد آن به نهادهای مربوطه، همفکری و هم اندیشی در زمینه راهکارهای تقریب، مشورت دهی در زمینه تقریب به نهادهای حوزوی، اتخاذ مواضع در قبال تحولات جهان اسلام از خاستگاه تقریب و ایجاد تمهیدات لازم برای تشکیل نشست های تقریبی تشکیل می دهد.