دشمنان اسلام امروز وحدت مسلمین را هدف قرار داده اند

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه سه شنبه در دیدار “حاج یوسف مراد” مفتی اعظم رومانی و هیئت همرا با وی، ضمن خوشامد گویی به هیئت رومانیایی ابراز امیدواری کرد… این سفر سرآغاز روابط بهتر میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و رومانی بویژه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نهاد ها و مؤسسات اسلامی رومانی باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ»، اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به عنوان امت واحده نامیده است و وحدت را علامت و صفت ویژه جامعه اسلامی اعلام فرموده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: خداوند در جایی دیگر رسالت همه انبیا را در طول تاریخ یگانه کردن مردم و وحدت جامعه دینی دانسته است آنجا که می فرماید؛ از زمان نوح و همچنین انبیا بزرگ دیگر تا نبی اکرم(ص) همه انبیا مأمور بودند که دین را گسترش دهند و در دین خدا تفرقه ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز دشمنان اسلام و دشمنان جامعه اسلامی فهمیده اند نقطه قوت مسلمین وحدت آنان است این وحدت را مورد هدف قرار داده اند، اظهار داشت: دشمنان از طریق رسانه های جمعی دنیا و از طریق برنامه های سیاسی و حتی با راه انداختن جنگ تلاش دارند جامعه مسلمین را دچار اختلاف و جنگ کنند.

آیت الله اراکی افزود: وظیفه ای که خدای متعال و رسول اکرم (ص) بر دوش همه ما گذاشته و همچنین وظیفه ای که حق بر ما حکم می کند این است که ما با هم متحد شویم و سعی کنیم مسلمین را در همه جای دنیا با هم منسجم نماییم و گروههایی هم که به دنبال تفرقه دنیای اسلام هستند را منزوی کنیم.

وی افزود: اکنون لازم است که سه کار ر ا انجام دهیم. اول اینکه، به هم نزدیک شویم و بیشتر با هم همکاری کنیم و زمینه های بیشتر اتحاد مسلمین را فراهم سازیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دوم اینکه، هر گونه حرکت تکفیری و یا فتواهای که در زمینه تکفیر مسلمین صادر می شود را محکوم کنیم و بدین وسیله تکفیری ها را منزوی نماییم.

وی افزود: سوم اینکه، ریختن خون هر مسلمان و یا تعدی به مسلمان دیگر را باید به عنوان سخت ترین و بدترین گناه اعلام و با این حرکت ها مقابله کنیم، زیرا در اسلام
حتی ریختن خون غیر مسلمان و تعدی به مال غیر مسلمان جایز نیست چه رسد به مسلمان.

“حاج یوسف مراد” مفتی اعظم رومانی نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از آیت الله اراکی اظهار داشت: از خداوند می خواهم که روابط جمهوری اسلامی ایران و رومانی قوی تر شود و ما می خواهیم به سایر کشور ها نشان دهیم که ایران و رومانی دو کشور دوست هستند.

وی افزود: اگر امروز مسلمانان از قرآن کریم و سنت رسول اکرم(ص) الگو بگیرند دیگر هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد .

مفتی اعظم رومانی افزود: متأسفانه امروز برخی از مسلمانان یکدیگر را تکفیر می کنند و ما معتقدیم که یک مسلمان نباید مسلمان دیگر را تکفیر کند و منشأ این مشکلات این است که ما از انس با قرآن کریم و سنت رسول اکرم(ص) فاصله گرفته ایم.

وی گفت: از خداوند متعال می خواهم احترام، وحدت ، دوستی و محبت بین مسلمانان را بیشتر کند.

مفتی اعظم رومانی در پایان از آیت الله اراکی برای سفر به رومانی دعوت کرد تا از نزدیک با فعالیت های علمی و فرهنگی مسلمانان این کشور آشنا شود.

 

مرجع:تنا