در قرآن کریم تأکید شده است که اختلاف تضاد با اسلام است

آیت الله اراکی تأکید کرد: اگر کشور های اسلامی به وحدت دست پیدا کنند قطعا به پیشرفت های بسیاری نائل می گردند.

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه پنج شنبه با حضور در برنامه زنده سپهر سیاست شبکه ۴ سیما با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره مسلمانان دانش خود را در اختیار سایر ملت ها قرار داده اند، اظهار داشت: امروزه نیز مسلمانان در عالی ترین مراکز علمی جهان حضوری فعال دارند.

وی با بیان ابنکه امروز غرب سعی می کند که مسلمانان به علوم مختلف دسترسی پیدا نکنند نظیر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، افزود: خیلی از نظریات علمی دانشمندان غربی عاریه گرفته از نظریات دانشمندان اسلامی است اما بدون اینکه آنها نامی از دانشمندان اسلامی ببرند اما در مقابل در طول تاریخ همواره علمای اسلامی علومی را که از دانشمندان غربی گرفته از این دانشمندان به نیکی یاد کرده اند.

ایت الله اراکی تأکید کرد: اگر کشور های اسلامی به وحدت دست پیدا کنند قطعا به پیشرفت های بسیاری نائل می گردند بنابراین با توجه به روحیه ای که در میان کشور های غربی وجود دارد آنها(غربی ها) تلاش می کنند جلوی این وحدت را بگیرند تا کشور های اسلامی را از پیشرفت بازدارند.

وی تأکید کرد: امروز غرب تعمدا مراکز علمی و دانشگاهی، مساجد و کتابخانه های خود را در اختیار گروههای تندرو نظیر القاعده قرار می دهد تا بدینوسیله بتوانند تفکرات تندروی را ترویج دهند تا تفرقه را در جهان اسلام بیشتر کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: حتی مشاهده شده از اساتیدی در دانشگاههای غربی استفاده می شود که این اساتید بتوانند تندروی و وهابیت را ترویج دهند و هدف آنها نیز این است که جریان های تندرو و تکفیری را در جهان اسلام ایجاد و تقویت کنند.

وی افزود: اصولا به وجود آوردن رژیم صهیونیستی توسط غرب در پی متلاشی شدن خلافت عثمانی با هدف ایجاد اختلاف در جهان اسلام صورت گرفته است.

آیت الله اراکی با اشاره به اهداف غرب برای متلاشی کردن خلافت عثمانی و تضعیف ایران گفت: حکومت عثمانی هرچند ایراد های زیادی به آن وارد است اما یک قدرت نیرومند در یک منطقه جغرافیایی وسیعی بود و غرب از این حکومت احساس خطر می کرد بنابراین تلاش کرد با برانگیختن حس قومی گرایی و پان عربیسم این حکومت را متلاشی کند.

وی افزود: ایران نیز در کنار عثمانی ها از قدرت بسیار زیادی برخوردار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومتی بر اساس ارزش های اسلامی دشمنی غرب با ایران بیشتر شد و تمام تلاش خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است که ایجاد تفرقه در جهان اسلام یکی از تلاش غرب برای مقابله با صدور گفتمان انقلاب اسلامی به سایر کشور های اسلامی است.

آیت الله اراکی در پاسخ به سوالی پیرامون تفاوت اسلام واقعی با اسلام آمریکایی نیز گفت: همانطور که به ما گفته شده باید دین را از قرآن کریم و از رفتار رسول اکرم(ص) و اهل بیت او شناخت بنابراین اسلام واقعی بر این سه اصل استوار است.

وی افزود: از مسلّمات دین اسلام این است که امت اسلامی واحد باشند. هر گونه اختلاف در میان امت اسلامی شیطانی است و در قرآن کریم نیز بر این نکته تأکید شده است که اختلاف تضاد با اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: عدالت، وحدت و قرآن کریم و رسول اکرم (ص) اساس کار در اسلام است.

مرجع :تنا