در دیدار با آیت الله العظمی مکارم مطرح شد: تدوین این موسوعه نشان گر این است که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تقریب یک استراتژی است

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل  مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین گلزاده معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ادامه دیدار ها ی خود با مراجع عظام به منظور معرفی موسوعه گرانسنگ « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » با آیت الله العظمی مکارم  دیدار و گفتگو کردند .

 

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه ۲۰ جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  ۱۳ سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است .

 

دکتر مختاری ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به ایشان  جهت شرکت در مراسم رونمایی افزود : رونمایی از این موسوعه گرانسنگ  ۵ مهر در دارالشفا حوزه علمیه و با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد .

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تقریب استراتژیک افزود : تدوین و چاپ این موسوعه به خوبی نشان گر این موضوع است که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تقریب یک استراتژی است و نه تاکتیک .

 

دکتر مختاری  با اشاره به دیگر تالیفات پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر تالیفات مهم و جدید این پژوهشگاه کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه  و کتاب فی سبیل الامه الاسلامیه است . و همچنین کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه در حال تدوین است .

 

در ادامه دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تقدیر از پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشتند: از تدوین و چاپ این موسوعه خرسندیم و انشالله این موسوعه را به دست تمام علمای جهان اسلام برسانید تا از معارف اسلام ناب بهرمند شوند .

 

ایشان افزودند: یکی از خلاهایی که در عرصه حدیث پژوهشی به منظور پژوهش های علمی و فقهی و…. وجود داشت مساله روایات مقارن است که در این عرصه کارهایی انجام شده است به خصوص دارالحدیث دو جلد اثر منتشر کرده است، ولی در عرصه موضوعی نیازمند یک کار بسیار قوی بودیم که امیدواریم با انتشار این موسوعه این مشکل نیز حل شود و سهولت بیشتر در امر پژوهش ایجاد شود.

 

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی تصریح کردند: یکی از مسایلی که از نظر علمی باید در جامعه علمی حوزوی انجام شود، تلاش در زمینه تدوین فقه موضوعی مقارن است.

 

ایشان در پایان بیان کردند: نیکو است که این آثار به تشنگان معارف دینی منتقل شود تا زمینه استفاده علمی و بیان مباحث ناب اسلامی و اهل بیت(ع) برای همگان فراهم شود؛ باید این آثار در سراسر جهان منتشر شود.