درگیری شیعه و سنی از نقشه‌های استکبار است

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: انقلاب اسلامی امید را در دل مسلمانان پدید آورد ومعتقدم این امید زمینه پیروزی آینده بیداری اسلامی را فراهم می‌کند.

آیت‌الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام صبح امروز در همایش «بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شد گفت: محور اصلی صحبت‌های ما درباره بیداری اسلامی است. در مصر و مکان‌های مختلف به رغم تمام شکست‌ها حرکت بیداری اسلامی مبارک و مورد تایید خداوند است. مظاهر بسیاری برای پیروزی این حرکت مبارک قابل مشاهده است.

تسخیری ادامه داد: معتقدم داشتن ایمان به قرآن، زمینه‌ساز خوبی برای آینده است. بالاترین هنر انقلاب اسلامی ایجاد فضای ایمان به آینده روشن و پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی امید را در دل مسلمانان پدید آورد. معتقدم این امید زمینه پیروزی آینده بیداری اسلامی را فراهم می‌کند.

وی افزود: آنچه بیشتر ما را به آینده امیدوار می‌کند، آگاهی آدم‌ها و گرایش آنها برای اجرای احکام اسلامی است. دو قطعنامه مهم برای اجرای اسلام در تمام شئون زندگی صادر شده است هر چقدر ظلم حکومت‌ها بالاتر برود، امید در دل توده‌های مسلمانان برای رهایی از شر حکومت‌های مزدور بیشتر به وجود می‌آید.

آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: بالا رفتن شناخت ملت‌ها از طبیعت و نقشه‌های شوم استکبار باعث ایجاد تنفر بیشتر از استکبار جهانی می‌شود. کشورهایی که ادعای نظام اسلامی می‌کنند با نزدیک شدن به استکبار و رژیم صهیونیستی باعث بیشتر شدن حرکت‌های اسلامی می‌شود. حرکت تونس به سمت بیداری اسلامی بود اما آن را برای اینکه یک نظام سکولار حاکم شود، تهی کردند. ایجاد بیداری اسلامی در سوریه اتفاق افتاد که اول اسلامی بود اما تبدیل به حرکتی ارتجاعی برای از بین بردن مقاومت شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام عنوان کرد: درگیری شیعه و سنی، اسلام‌هراسی و ایران هراسی از جمله نقشه‌های استکبار بود که به سرانجام نرسید. همچنین پیروزی مقاومت در لبنان و فلسطین نیز قابل تصور نبود ولی رخ داد. در حال حاضر قدرت جمهوری اسلامی بالا رفته و باعث شده دشمنان هیچ حرکتی نتوانند انجام دهند. امروز شاهد پیروزی انصارالله در یمن هستیم و امیدواریم این پیروزی‌ها بیشتر شود.

آیت‌ تسخیری افزود: مسئله شکست نیروهای تروریست در سوریه و عراق باعث امید می‌شود و ما باید در آینده برای تعمیق فعالیت‌های اسلامی سطح فعالیت‌های تقریبی خود را بالا ببریم. تقویت فعالیت‌های علمایی مقاوم که تشکیل اتحادیه علمای مقاومت در لبنان گامی در این مسیر است، تضمین کننده حرکت‌های آینده است.

وی با برشمردن برخی از اقداماتی که برای برپایی بیداری اسلامی می‌توانیم انجام دهیم تشریح کرد: برپایی اجلاس‌‌ بیداری اسلامی در مکانهای مختلف، پشتیبانی از مقاومت اسلامی و گسترش آن به بخش‌های دیگر، عرضه چهره‌های انقلاب اسلامی شامل گفت‌وگوی ادیان و مذاهب، فعالیت ضدکشتار جمعی، دعوت به صلح عادلانه و حقوق بشر می‌شود. همچنین گسترش مفاهیم شیعه در جهان که نداهای حسینی، عقلانیت و عدالت از جمله آن می‌شود باعث تقویت حرکت‌های اسلامی می‌شود.

وی در پایان گفت: حضوی قوی مسلمانان در کل جهان و بسیج نیروهای مقتدر، تقویت حرکت علمی در تمام زمینه‌ها، اقتصاد قوی مقاومتی، تقویت ارتباط با اتحادیه‌ها و شخصیت‌های مسلمان باعث می‌شود بتوانیم حضور قوی در آینده جهان اسلام داشته باشیم.

مرجع:تسنیم